The effectiveness of mindmaple software toward students’ writing ability at MTs Muslimat NU Palangkara Raya

Mahdiani, Iin (2016) The effectiveness of mindmaple software toward students’ writing ability at MTs Muslimat NU Palangkara Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstrak.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I.pdf

Download (298kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II.pdf

Download (380kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III.pdf

Download (472kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (874kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V.pdf

Download (219kB) | Preview

Abstract

The research is aimed at measuring the significant effect of Mindmapping technique using mindmaple software to increase students’ writing narrative text score at eight graders of MTs Muslimat NU Palangka Raya.
The study belonged to quantitative research with Quasy Experimental Design.T he population of study was the eight graders at MTs Muslimat NU Palangka Raya which consisted of three classes. The writer took the sample of two classes are VIIIB as control group and VIIIC as experimental group. The number of students of control group were 34 students and the number of experimental group were 31 students. The sample was determined using cluster sampling technique.

The finding showed, that the value of ttest=5.09 with t table=2.00 at 5% level of significance and ttable=2.65 at 1% level of significance with degrees of freedom=61. It showed that the t test was higher than the t table. The results of this study apply quantitative research with experimental design. Developed the plan of data analysis showed that the height of the t observed=5.09 higher than t table =2.00 and =2.65. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha)stating significant effect using mindmaple software in writing narrative text at eight graders of MTs Muslimat NU Palangka Raya was accepted and the Null Hypothesis (Ho)stating no significant effect using mindmaples of tware in writing narrative text at eight graders of MTs Muslimat NU Palangka Raya was rejected. It meant that there was significant effect of Mindmapping technique using mindmaple software in writing narrative text at eight graders of MTs Muslimat NU Palangka Raya. It was recommended that both teacher and apply mindmaple software in pre-writing.

ABSTRAK

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada pengaruh yang berarti dalam menggunakan Mindmapping tehnik menggunakan software mind maple dalam menulis teks naratif siswa kelas delapan MTs Muslimat NU Palangka Raya.

Penelitian ini termasuk penelitian kuantitatif dengan desain Kuasi Eksperimental. Populasi dari studi ini adalah murid kelas delapan (VIII) MTs Muslimat NU Palangka Raya yang tediri dari 03 kelas.Penulis mengambil sampel dari dua kelas yaitu kelas VIII B sebagai kelas control dankelas VIII C sebagai kelas experimental. Jumlah siswa dari kelas control adalah 34 siswa dan jumlah siswa dari kelas VIIIC adalah 31 siswa. Sampel tersebut ditentukan dengan teknik Kluster Sampel.
Hasil telah ditemukan, bahwa nilai dari ttes=5.09 dan ttabel= 2.00 pada taraf signifikansi 5% danttabel=2.65 pada taraf signifikansi 1% dengan derajat kebebasan =61.

Hasil dari penelitian ini menerapkan penelitian kuantitatif dengan desain eksperimental. Penulis menyusun Rencana data analisis menunjukkan bahwa tobserved=5.09 lebih tinggi dari ttable=2.00 and 2.65. Hasil dari Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa ada pengaruh yang signifikan perangkat lunak mindmaple dalam pembelajaran teks naratif terhadap keahlian tulisan siswa kelas delapan MTs Muslimat NU Palangka Raya telah diterima dan (Ho) Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa tidak ada pengaruh yang signifikan perangkat lunak mindmaple dalam pembelajaran teks naratif terhadap keahlian tulisan siswa kelas delapan MTs Muslimat NU Palangka Raya telah ditolak. Ini artinya bahwa ada pengaruh yang signifikan oleh tehnik mindmapping menggunakan perangkat lunak Mindmaple dalam pembelajaran teks naratif terhadap keahlian tulisan siswa kelas delapan MTs Muslimat NU Palangka Raya. Penelitian ini direkomendasikan untuk guru agar menerapkan mindmaple saat menulis bebas.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Effective; mindmaple software; writing, narrative text; English; Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200102 Communication Technology and Digital Media Studies
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 18 Jul 2017 01:24
Last Modified: 18 Jul 2017 01:24
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/633

Actions (login required)

View Item View Item