The effect of think aloud strategy toward students’ reading skill at the eighth grade Of MTsN-2 Palangka Raya

Paridah, Paridah (2016) The effect of think aloud strategy toward students’ reading skill at the eighth grade Of MTsN-2 Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstrak.pdf

Download (611kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I.pdf

Download (274kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II.pdf

Download (459kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III.pdf

Download (551kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (944kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V.pdf

Download (148kB) | Preview

Abstract

The purpose of this research was to measure whether there was any significant effect of think aloud strategy toward students’ reading skill at the eighth grade of MTsN-2 Palangka Raya.

The study includes in quantitative research with Experimental Design.The writer designed the lesson plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pretest and posttest. The population of study was the eighthgrade students at MTsN 2Palangka Raya which consisted of 7 classes. The writer chosed VIII-C and VIII-D as sample. The sample were determined using cluster random sampling technique.

After getting the data were from pretest and posttest, the researcheranalyzed the data using ttest formula to test the hypothesis stated based on the result of analysis, it was found that the value of tobserved = 9.71with ttable=2.04 at 5% level of significance and ttable=2.75 at 1% level of significance effect degrees of freedom=30. It showed that the tobserved was higher than the ttable. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that there was significant effect of using think aloud for teaching reading at eighth grade students of MTsN -2 Palangka Raya was accepted and the Null Hypothesis (Ho)stating that there was no significant effect of using think aloud strategy toward student’s reading skill for teaching reading at eighth grade students of MTsN-2 Palangka Raya was rejected. It meant that there was significant effect of the think aloud strategy in teaching reading at eighth grade of MTsN-2 Palangka Raya. Based on the result, this strategy recommended to the students should use this strategy to increase theirEnglish skill especially in reading and for teacher should apply the think aloud strategy in teaching reading english generally, and increasing students motivation especially.

ABSTRAK

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada pengaruh penggunaan think aloud strategi terhadap kemampuan membaca siswa kelas delapan di MTsN 2 Palangka Raya.

Penelitian ini termasuk penelitian kuantitatif dengan desain Eksperimental. Penulis menyusun rencana pembelajaran, memberikan perlakuan dan mengobservasi skor siswa dengan Pra-uji dan Pasca-uji. Populasi dari studi ini adalah murid kelas delapan (VIII) MTsN 2 Palangka Raya yang tediri dari 7 kelas. Penulis memilih kelas VIII-Cdan VIII-D sebagai sample. Sample tersebut ditentukan dengan menggunakan teknik cluster sampling.

Setelah mendapatkan data dari Pra-uji dan Pasca-uji, penulis menganalisis data tersebut menggunakan rumus ttest untuk menguji hipotesis yang telah ditetapkan. Berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai dari tobserved= 9.71 dan ttable= 2.04 pada taraf signifikansi 5% dan ttable= 2.75 pada taraf signifikansi 1%dengan derajat kebebasan=30. Hasil dari penelitian ini menerapkan penelitian kuantitatif dengan desain eksperimental. Penulis menyusun rencana data analisis menunjukkan bahwa tobserved=9.71 lebih tinggi dari ttable=2.04 and 2.75. Hasil dari Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa mengajar dengan menggunakan strategi think aloud memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas delapan (VIII) MTsN 2 Palangka Raya telah diterima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa mengajar dengan menggunakan strategi think aloud tidak memberikan pengaruh yang signifikan terhadap kemampuan membaca murid kelas delapan (VIII) MTsN 2 Palangka Raya telah ditolak. Ini berarti bahwa mengajar dengan menggunakan strategi think aloud memberikan pengaruh yang signifikan terhadap kemampuan membaca murid kelas delapan (VIII) MTsN2 Palangka Raya. Berdasarkan hasil penelitian diatas, maka dianjurkan kepada siswa untuk menggunakan strategi think aloud ini dalam upaya meningkatkan kemampuan dalam membaca. Strategi ini juga dianjurkan untuk guru dalam tahap belajar mengajar dikelas untuk menambah motivasi siswa.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: The Effect; think aloud, reading comprehension skill; kemampuan membaca; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 14 Jul 2017 07:44
Last Modified: 14 Jul 2017 07:45
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/625

Actions (login required)

View Item View Item