Sartika, Elviani (2016) The effect of hyponymy games on vocabulary size of tenth grade students of MA Muslimat NU Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstrak.pdf Download (827kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I.pdf Download (224kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II.pdf Download (460kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter III.pdf Download (428kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter IV.pdf Download (893kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter V.pdf Download (151kB) | Preview |
Abstract
Based on the learning process vocabulary, the writer had good technique in teaching vocabulary size that the students taught vocabulary using hyponymy games.This research aims to measure the effect of hyponymy games on the students’ vocabulary size at the eight grade of MA Muslimat NU Palangka Raya.
The research was conducted in quantitative approach with thequasi-experimental design. The writer designed the lesson plan, conducted the treatment and observed the students’ pre-test and post-test score. The population of thestudy was the tenth grade at MA Muslimat NU Palangka Raya which consisted of two classes. The writer took the sample of two classes are X-B as acontrol group and X-A as theexperimental group.The sample was determined using cluster sampling technique.After getting the data from pre-test and post-test, the writer analyzed the data using SPSS 16 program to test the hypothesis stated, that is there asignificant effect of hyponymy games on the students’ vocabulary size at the tenth grade of MA Muslimat NU Palangka Raya.
ABSTRAK
Based on the result of analysis, the data was calculated using the ttest formula using manual calculation showed that the tobserved was 16.869498. by comparing the tobservedwith the ttable, it was found that the tobserved was higher than the value of ttable at 1% and 5% significance level or 1.671<16.869498>2.390. Meanwhile, after the data was calculated using the ttest formula using SPSS calculation showed that the tobserved was 15.71, by comparing the tobservedwith the ttable, it was found that the tobserved was higher than the value of ttable at 1% and 5% significance level or 1.671<15.71>2.390.It was found that the value of ttestis higher than ttablewith15.71and 1.684 at 5 % level of significance and ttable2.390 at 1% level of significance with degrees of freedom = 39. It shows that the ttestis higher than the ttable. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that the students taught using hyponymy games on the students’ vocabulary size get better than the students taught without using hyponymy games at the tenth grade of MA Muslimat NU Palangka Raya is accepted and the Null Hypothesis (Ho) stating that stating that the students taught without using hyponymy games on the students’ vocabulary size get better than the students taught using hyponymy games at the tenth grade of MA Muslimat NU Palangka Raya was rejected. It meant that the students taught using hyponymy games have better vocabulary size than those taught without using hyponymy games at the tenth grade of Ma Muslimat NU Palangka Raya. This research recommended for the students, teachers, and also for the next researchers.
ABSTRAK
Berdasarkan pada proses pembelajaran kosa kata, penulis mempunyai teknik yang baik dalam mengajarkan kosa kata bahwa siswa belajar kosa kata menggunakan hyponymy. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur pengaruh dari hyponymy pada jumlah kosa kata yang dimiliki siswa kelas sepuluh MA Muslimat NU Palangka Raya.
Penelitian ini termasuk penelitian kuantitatif dengan desain Kuasi Eksperimental. Penulis menyusun rencana pembelajaran, memberikan perlakuan dan mengobservasi skor siswa dengan Pra-uji dan Pasca-uji. Populasi dari studi ini adalah murid kelas sepuluh MA Muslimat NU Palangka Raya yang tediri dari 2 kelas. Penulis memilih dua kelas yaitu X-B sebagai kelas kontrol dan X-A sebagai kelas eksperimen. Sampel tersebut ditentukan dengan teknik Kluster Sampel.Setelah mendapatkan data dari pre-test dan post-test, penulis menganalisis data dengan menggunakan SPSS 16 program untuk menguji hipotesis menyatakan, bahwa ada pengaruh yang signifikan dari game hyponymy pada jumlah kosakata siswa di kelas sepuluh MA Muslimat NU Palangka Raya.
Berdasarkan hasil analisis, data dihitung dengan menggunakan rumus ttest menggunakan perhitungan manual menunjukkan bahwa diamati adalah 16.869498,dengan membandingkan diamati dengan ttabel tersebut, ditemukan bahwa diamati lebih tinggi dari nilai ttabel pada 1% dan tingkat signifikansi 5% atau 1,671<16.869498> 2,390. Sementara itu, setelah data dihitung dengan menggunakan rumus ttest menggunakan perhitungan SPSS menunjukkan bahwa diamati dengan membandingkan diamati dengan ttabel tersebut, ditemukan bahwa diamati lebih tinggi dari nilai ttabel pada 1% dan tingkat signifikansi 5% atau 1,671<15.71> 2,390.Ditemukan bahwa nilai ttest lebih tinggi 15.71 dan 1,671 pada tingkat signifikansi 5% dan ttabel 2,390 pada 1 tingkat% signifikansi dengan derajat kebebasan = 39. Hal ini menunjukkan bahwa ttestis yang lebih tinggi dari ttabel. Hasil pengujian hipotesis ditentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa siswa diajarkan menggunakan game hyponymy pada jumlah kosakata siswa lebih baik daripada siswa diajarkan tanpa menggunakan game hyponymy di kelas sepuluh MA Muslimat NU Palangka Raya diterima dan Hipotesis Nol (Ho) yang menyatakan bahwa siswa diajarkan tanpa menggunakan game hyponymy pada jumlah kosakata siswa lebih baik daripada siswa diajarkan menggunakan game hyponymy di kelas sepuluh MA Muslimat NU Palangka Raya. Ini berarti bahwa siswa diajarkan menggunakan game hyponymy memiliki jumlah kosakata yang lebih baik daripada yang diajarkan tanpa menggunakan game hyponymy di kelas sepuluh Ma Muslimat NU Palangka Raya. Penelitian ini direkomendasikan untuk siswa, guru, dan juga bagi para peneliti berikutnya.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Effect; hyponymy games; vocabulary size; kosa kata; bahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 14 Jul 2017 02:53 |
Last Modified: | 14 Jul 2017 02:53 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/622 |
Actions (login required)
View Item |