Madani, Ahmad (2021) Students’ preferences on learning strategies of english as foreign language in listening. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
SKRIPSI AHMAD MADANI-1401120930.pdf Download (1MB) |
Abstract
Gilakjani &Ahmadi (2011, hal. 978) mengatakan Mendengarkan telah lama menjadi keterampilan bodoh dalam akuisisi bahasa kedua. Untuk mendengarkan dengan baik, siswa harus memiliki keterampilan untuk memahami pesan, keterampilan untuk menerapkan semacam strategi dan proses interaktif untuk membuat makna, dan keterampilan untuk menanggapi apa yang dikatakan dalam semacam cara, tergantung pada tujuan komunikasi.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui preferensi siswa terhadap strategi pembelajaran pemahaman menyimak EFL di IAIN Palangka Raya.
Desain penelitian ini adalah penelitian survei dengan pendekatan kuantitatif. Sampel penelitian adalah 39 siswa mata pelajaran Mendengarkan Bahasa Inggris dengan menggunakan teknik total sampling. Pengumpulan data menggunakan kuesioner. Kuesioner diambil dan diadopsi berdasarkan Oxford sebagai instrumen pengumpulan data. Data dianalisis melalui SPSS versi 18.0. Statistik deskriptif seperti persentase dan frekuensi digunakan untuk mendeskripsikan prefrences siswa EFL dalam pemahaman menyimak.
Dari hasil temuan, peneliti menemukan bahwa siswa lebih memilih Strategi Langsung dengan 76% Setuju bahwa 2% lebih banyak daripada Strategi Tidak Langsung dengan 74% setuju saja. Pernyataan yang terkait dengan Oxford (1990) ini menyatakan bahwa strategi memori jelas lebih efektif ketika pembelajar secara bersamaan menggunakan strategi metakognitif, seperti bermain perhatian, dan strategi yang efektif, seperti mengurangi kecemasan melalui pernapasan dalam. Strategi memori adalah jenis pembelajaran strategi langsung.
ABSTRACT
Gilakjani & Ahmadi (2011, p. 978) said Listening has long been the ignorant skill in second language acquisition. To listen well, students must have the skill to understand the message, the skill to apply a kind of strategies and interactive processes to make meaning, and the skill to respond to what is said in a kind of ways, depending on the purpose of the communication.
The study was aimed to the students’ preference toward learning strategies of EFL listening comprehension at IAIN Palangka Raya.
This design of this study is survey research by quantitative approach. The sample of study were 39 students of English Listening subject, it was used total sampling technique. The data collections were used questionnaire. Questionnaire was taken and adopted based on Oxford as the data collection instrument. The data was analyzed through SPSS version 18.0. Descriptive statistics such as percentage and frequency were used to describe the EFL students‘ prefrences in listening comprehesion.
In the result findings, researcher found that students prefer to direct Strategies with 76 % Agree that 2 % more than Indirect Strategies with 74% agree only. This statement related to Oxford (1990) states that memory strategies are clearly more effective when the learner simultaneously uses metacognitive strategies, like playing attention, and effective strategies, like reducing anxiety through deep breathing. Memory strategies were kind of direct strategies learning.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Mendengarkan |
Subjects: | 13 EDUCATION > 1303 Specialist Studies In Education > 130309 Learning Sciences 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | fuah fuah marfuah |
Date Deposited: | 07 Dec 2022 07:41 |
Last Modified: | 07 Dec 2022 07:41 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/4369 |
Actions (login required)
View Item |