Nasution, Selvi Maulidzar (2021) The effect of free writing technique on students’ motivation and writing ability at MTs Darul Ulum Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Selvi Maulidzar Nasution - 1501121032.pdf Download (2MB) |
Abstract
Free writing is low-stakes, which means it should only be used as an exercise for learning and thinking, rather than a task for marks. Based on the problems identified above, the researcher assumed that the free writing as a technique in improving students’ writing ability is important and can be used by the students help to generate the idea and engage themselves more deeply in writing their expressions dealing with their imagination or their own experiences.
The research was aimed to measure the effectiveness of using free writing technique on writing ability and students’ motivationin descriptive text at MTs Darul Ulum Palangka Raya.
The research was included in quantitative research with Quasi-Experimental Design. The researcher designed the lesson plan, conducted the treatment, and counted the students’ scores by pre-test and post-test. The population of this research was all of the first grade students at MTs Darul Ulum Palangka Raya and the sample of this research was 40 students from class VII – B as experiment class and class VII – A as control class. The sample was determined using clustersampling technique.
The researcher used MANOVA to analyze the data, the result of MANOVA showed that there were significant differences among groups after doing the treatment, with the significant level was lower than alpha (α) (0.000 ≤ 0.05). Based on the result of calculation with MANOVA used SPSS program, the researcher interpreted that; teaching writing used free writing technique was more effective toward writing ability than teaching without using free writing technique. It was showed in the result of significant value was lower than alpha (0.000< 0.05). Teaching writing used free writing technique was more effective toward students’ motivation than teaching without using free writing technique. It was showed in the result of significant value was lower than alpha (0.000< 0.05). Teaching writing used free writing technique was more effective toward writing ability and students’ motivation than teaching without using free writing technique. It was showed in the result of significant value was lower than alpha (0.000< 0.05). free writing technique. Hal ini ditunjukkan dengan hasil nilai signifikansi yang lebih rendah dari alpha (0,000<0,05).
ABSTRAK
Free writing berisiko rendah, yang berarti seharusnya hanya digunakan sebagai latihan untuk belajar dan berpikir, bukan tugas untuk mendapatkan nilai. Berdasarkan permasalahan yang di identifikasi di atas, peneliti berasumsi bahwa free writing sebagai teknik dalam meningkatkan kemampuan menulis siswa adalah penting dan dapat digunakan oleh siswa membantu untuk menghasilkan ide dan melibatkan diri lebih dalam dalam menulis ekspresi mereka berhubungan dengan imajinasi mereka. atau pengalaman mereka sendiri.
Penelitian ini bertujuan untuk mengukur efektivitas penggunaan free writing technique pada kemampuan menulis dan motivasi siswa dalam teks deskriptif di MTs Darul Ulum Palangka Raya.
Penelitian ini termasuk dalam penelitian kuantitatif dengan Desain Kuasi Eksperimental. Peneliti merancang RPP, melakukan treatment, dan menghitung nilai siswa dengan pre-test dan post-test. Populasi penelitian ini adalah seluruh siswa kelas I MTs Darul Ulum Palangka Raya dan sampel penelitian ini adalah 40 siswa dari kelas VII - B sebagai kelas eksperimen dan kelas VII - A sebagai kelas kontrol. Sampel ditentukan dengan menggunakan teknik cluster sampling.
Peneliti menggunakan MANOVA untuk menganalisis data, hasil MANOVA menunjukkan bahwa ada perbedaan yang signifikan antar kelompok setelah dilakukan perlakuan, dengan tingkat signifikan lebih rendah dari alpha (α) (0,000 0,05). Berdasarkan hasil perhitungan dengan MANOVA menggunakan program SPSS, peneliti menginterpretasikan bahwa; pengajaran menulis menggunakan free writing technique lebih efektif terhadap kemampuan menulis daripada mengajar tanpa menggunakan free writing technique. Hal ini ditunjukkan dengan hasil nilai signifikansi yang lebih rendah dari alpha (0,000<0,05). Pengajaran menulis menggunakan free writing technique lebih efektif terhadap motivasi siswa daripada mengajar tanpa menggunakan free writing technique. Hal ini ditunjukkan pada hasil nilai signifikan lebih rendah dari alpha (0,000<0,05). Pengajaran menulis menggunakan free writing technique lebih efektif terhadap kemampuan menulis dan motivasi siswa daripada mengajar tanpa menggunakan free writing technique. Hal ini ditunjukkan dengan hasil nilai signifikansi yang lebih rendah dari alpha (0,000<0,05).
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Writing Ability; Students’ Motivation;MTs Darul Ulum Palangka Raya |
Subjects: | 13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130106 Secondary Education 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL) 13 EDUCATION > 1303 Specialist Studies In Education > 130309 Learning Sciences |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com |
Date Deposited: | 05 Dec 2022 02:42 |
Last Modified: | 05 Dec 2022 02:42 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/4338 |
Actions (login required)
View Item |