The Effect Of Jazz Chants Model On Vocabulary Mastery Of The Fifth Grade Students At SDN 7 Pahandut Palangka Raya

Irna, Lasmi (2014) The Effect Of Jazz Chants Model On Vocabulary Mastery Of The Fifth Grade Students At SDN 7 Pahandut Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstrak (IL).pdf

Download (357kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I (IL).pdf

Download (249kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II (IL).pdf

Download (405kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III (IL).pdf

Download (481kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV (IL).pdf

Download (470kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V (IL).pdf

Download (157kB) | Preview

Abstract

The study was aimed at measuring the effect of using Jazz chant model on students’ mastering of vocabulary at the at SDN 7 Pahandut Palangka Raya. The type of the study was Quasi-Experimental, especially non-randomized control group, pre-test and post-test; the design of the study was quantitative approach to find out the problem of the study. The problem of the study was” Do the fifth grade students at SDN 7 Pahandut Palangka Raya taught using Jazz Chants Model have better vocabulary mastery than those taught using conventional model?”

There were two classes becoming sample of the study, they were class VB as the experiment gorup and VA as the control group, and the total number was 62 students. The writer gave a pre-test to gain the firts students’ score. After gaining the pre-test score, the writer gave treatmen by Jazz chants as model to the experimental group, while gave the lesson as usual to the control group. After that, the writer gave post-test to the both experimental and control group to gain the students’ final score. To examine the hypothesis, the writer used t-test formula. In addition, the writer used SPSS 20 program to compare the data.

The result t-test using manual calculation showed that the calculated value (tobserved) was greater than ttable at 5% significance level or 2.000< 2.857. the result of t-test using SPSS 20 calculation indicated that the calculated value (tobserved) was also greater than ttable at 5% significance level or 2.000< 2.522. this indicated that the alternative hypothesis stating there is significance difference betweent students’ mastering vocabulary using jazz chants and without jazz chants in vocabulary mastery at fifth grade students at SDN 7 Pahandut Palangka Raya was accepted Ho stating that there is no significance difference betweent students’ mastering vocabulary using jazz chants and without jazz chants in vocabulary mastery at fifth grade students at SDN 7 Pahandut Palangka Raya was rejected. Therefore, jazz chants model show better improvement of vocabulary mastery than those taught by using conventional strategy

indonesia
Penelitian ini bertujuan utuk mengukur keefektifan penggunaan tehnik jazz chants untuk meningkatkan penguasaan kosa kata siswa di SDN 7 Pahandut Palangka Raya. Dalam penulisan ini, penulis menggunakkan kuasi- experimen desain. Khususnya desain tanpa pengacakan, kelompok kontrol, pra-uji, pasca uji dan penulis menggunakkan pendekatan kuantitatif untuk menemukan jawaban dari penelitian. Masalah penelitian adalah” apakah siswa kelas V SDN 7 pahandut Palanga Raya belajar menggunakan tehnik jazz chants memiliki pengusaan kosa kata yang lebih baik dibandingkan yang menggunakan tehnik biasa?”

Terdapat dua kelas yang menjadi sampel penelitian, yaitu kelas VB sebagai group experiment dan VA sebagai group kontrol. Dan jumlah keseluruhan adalah 62 siswa. Kedua kelompok diberi para-uji untuk memperoleh nilai pertama siswa. Setelah mendapatkan nilai pra uji, siswa dikelompok eksperimen diajarkan dengan tehnik Jazz chants sementara menggunakan tehnik biasa kepada kelompok kontrol. Kemudian, penulis memberikan pasca uji kepada kedua kelompok eksperimen dan kontrol untuk memperoleh nilai akhir siswa. Untuk menguji hipotesis, penulis menggunakan rumus t-test. Selain itu, penulis juga menggunakan program SPSS 20 untuk membandingkan data.

Hasil t-test menggunakan perhitungan manual menunjukan bahwa nilai yang dihitung (t-test) lebih besar dari t-tabel sebesar pada tingkat signifikansi 5% atau 2,000< 2,857. Hasil t-test menggunakka SPSS 20 perhitungan mengindikasikan bahwa nilai yang dihitung (t-hitung) juga lebih besar dari t-tabel pada 5% atau tingkat signifikansi 2,000< 2,522. Hal ini menunjukan bahwa hipotesis alternatif menyatakan bahwa ada perbedaan yang signifikan pada pengusaan kosa kata siswa yang menggunakan jazz chants dan tanpa yang menggukan jazz chants dalam pengusaan kosa kata siswa kelas V SDN 7 Pahandut Palangka Raya diterima dan hipotesis nol yang menyatakan tidak ada perbedaan yang signifikan pada penguasaan kosa kata yang menggunakan jazz chants dan tanpa menggunakan jazz chants dalam penggusaan kosa kata siswa kelas V SDN 7 Pahandut Palangka Raya ditolak.oleh karena itu, tehnik jazz chants menunjukan peningkatan yang lebih baik pada pengusaan kosa kata siswa daripada siswa yang diajarkan dengan strategy yang biasanya digunakan

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: usman usman usman
Date Deposited: 24 Jan 2017 06:43
Last Modified: 24 Jan 2017 06:43
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/388

Actions (login required)

View Item View Item