The Morphological Process Of Transposition Word Of Deverbal Nouns Used In Thesis Abstract Of English Education Program Students Undergraduated On 2012 Of State Islamic College Of Palangka Raya

Ristiana, Anggraini (2014) The Morphological Process Of Transposition Word Of Deverbal Nouns Used In Thesis Abstract Of English Education Program Students Undergraduated On 2012 Of State Islamic College Of Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
CHAPTER I (RA).pdf

Download (253kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Abstract (RA).pdf

Download (320kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER II (RA).pdf

Download (441kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER III (RA).pdf

Download (185kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER V (RA).pdf

Download (136kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER IV (RA).pdf

Download (341kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER VI (RA).pdf

Download (124kB) | Preview

Abstract

The study was aimed to find out the forms of deverbal nouns used in thesis abstract of English Education Program Undergraduated on 2012, to determine functions of deverbal nouns used in thesis abstract of English Education Program Undergraduated on 2012, and to determine meanings of deverbal nouns used in thesis abstract of English Education Program Undergraduated on 2012.
The type of the study was library research and the research design was content analysis. The sources of the data were taken from all thesis abstracts of English Education Program Undergraduated on 2012 which were chosen by using purposive sampling. The object of the study is only concerned with deverbal noun words.
The result of the study was totally found 147 deverbal noun words used in thesis abstract of English Education Program Undergraduated on 2012. These words were forming by deverbal noun suffixes; –ance /–ence, –ment, –ing, – ((a)t)ion, and –er. Theoretically, suffix –ing is inflectional suffix that used to form progressive participle, but it is also derivational suffix that used to form deverbal noun. The researcher found the fact that suffix –ing was often used to form deverbal noun in thesis abstracts of English Education Program undergraduated on 2012 as abstract noun with meaning the act/action or process of X-ing.The most productive suffix is –ing and the most unproductive suffix is –al. Based on deverbal noun found in thesis abstracts, all deverbal suffixes; –ance /–ence, –ment, –ing, – ((a)t)ion have same function, these suffixes used to form abstracts noun. Besides it, suffix –er is the most generally used to form nouns denoting agent nouns. The meanings of deverbal noun words’ meanings are depending on the context use in sentence. A large of deverbal noun word has “action noun” (the act/action or process of X-ing) and others has meaning as “patient noun” (the result of X-ing), and the most rarely meaning has “agent noun” (a person or thing having to do with X).

Indonesia
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bentuk dari deverbal noun yang digunakan dalam abstrak skripsi mahasiswa bahasa inggris lulusan 2012, menentukan fungsi dari deverbal noun yang digunakan dalam abstrak skripsi mahasiswa bahasa inggris lulusan 2012 dan menentukan makna dari deverbal noun yang digunakan dalam abstrak skripsi mahasiswa bahasa inggris lulusan 2012.
Tipe penelitian ini adalah penelitian kepustakaan dan desain penelitian ini adalah analisis isi. Sumber data diambil dari semua abstrak skripsi mahasiswa bahasa inggris lulusan 2012 yang telah dipilih menggunakan teknik sampel bertujuan. Objek penelitian hanya fokus pada kata deverbal noun.
Secara keseluruhan hasil penelitian ini telah ditemukan 147 kata deverbal noun yang digunakan dalam abstrak skripsi mahasiswa bahasa inggris lulusan 2012. Kata-kata tersebut dibentuk dengan akhiran deverbal noun; –ance /–ence, –ment, –ing, – ((a)t)ion, dan –er. Secara teori, akhiran –ing adalah akhiran infleksi yang digunakan untuk membentuk progressive participle, tetapi ahiran –ing adalah akhiran derivasi yang digunakan untuk membentuk deverbal noun dalam abstrak skripsi mahasiswa bahasa inggris lulusan 2012 sebagai abstract noun dengan arti tindakan atau proses melakukan sesuatu. Peneliti menemukan bukti bahwa akhiran –ing sering digunakan untuk membentuk deverbal noun Akhiran yang paling produktif adalah –ing dan akhiran yang paling tidak produktif adalah –al. Berdasarkan deverbal noun yang ditemukan didalam abstrak skripsi, semua akhiran deverbal nouns memiliki fungsi yang sama, akhiran ini digunakan untuk membentuk abstract noun. Selain itu, akhiran –er adalah yang paling umum digunakan untuk membentuk kata benda menunjukan agent noun. Makna dari kata-kata deverbal noun tergantung pada konteks penggunaan dalam kalimat. Sebagian besar makna dari deverbalnoun adalah “action noun” (tindakan atau proses melakukan sesuatu), dan sebagian yang lain bermakna “patient noun” (hasil dari melakukan sesuatu), dan makna yang paling jarang adalah “agent noun” (orang atau benda yang melakukan sesuatu).

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: usman usman usman
Date Deposited: 20 Jan 2017 07:49
Last Modified: 20 Jan 2017 07:49
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/384

Actions (login required)

View Item View Item