The effect of comic strip media on vocabulary size At the eleventh-year students of SMAN 1 Hanau

Della Novianti, Ridha (2014) The effect of comic strip media on vocabulary size At the eleventh-year students of SMAN 1 Hanau. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract (DN).pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I (DN).pdf

Download (209kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II (DN).pdf

Download (171kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III (DN).pdf

Download (301kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV (DN).pdf

Download (652kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V (DN).pdf

Download (85kB) | Preview

Abstract

This research aims to measure the effect of comic strips media on vocabulary size gained by the eleventh-year students of SMAN 1 Hanau.
The type of study was quasi-experimental especially non-randomized control group, pre-test post-test design and it was used quantitative approach in finding out the answer of the problem of the study, the data collecting technique used test. The Population of the research is of all eleventh-year students of SMAN 1 Hanau. There were two classes of study namely XI IPS 1 as experiment group and XI IPS 2 as control group with the total number student which class XI IPS 1 the total student are 15 and class XI IPS 2 the total student are 17. The sample of study is determined using cluster sampling technique.
The result of the study showed that: the result of hypothesis was found that the calculated value (tobseved) was greater than ttable) at 1% and 5% significance level or 2.04 < 2.922 > 2.75. It was interpreted than alternative hypothesis (ha) stated that the students taught vocabulary by comic strips media have better vocabulary size than the students taught vocabulary by non-comic strips media at the eleventh-year students of SMAN 1 Hanau in academic year 2013/2014 was accepted. The null hypothesis (h0) The students taught vocabulary by comic strips media do not have better vocabulary size than the students taught vocabulary by non-comic strips media at the eleventh-year students of SMAN 1 Hanau in academic year 2013/2014 was rejected. It means that the students taught by comic strips media have better vocabulary size than those taught by non-comic strips media at the eleventh-year students of SMAN 1 Hanau

Indonesia
Penelitian ini bertujuan untuk mengukur pengaruh media komik strip dalam pengukuran kosakata yang di capai oleh siswa kelas XI SMAN 1 Hanau.
Penelitian ini menggunakan Eksperimen-kuasi, bentuk pre-test dan post-test. Penulis menggunakan pendekatan Kuantitatif. Teknik pengumpulan data menggunakan test. Populasi dalam penelitian ini adalah semua siswa kelas XI SMAN 1 hanau. Ada dua kelas sebagai sampel yaitu XI IPS 1 sebagai kelas Eksperimen dengan jumlah siswa 17 orang dan XI IPS 2 sebagai kelas Kontrol dengan jumlah siswa 17 orang. Sample penelitian menggunakan teknik kluster sampel.
Hasil penelitian menunjukan bahwa: hasil hipotesis menunjukan hasil (to) lebih besar dari (ttable) pada taraf signifikan 1% dan 5% atau 2.04 < 2.922 > 2.75. hal ini telah menunjukan bahwa hipotesis alternatif (ha) mengatakan bahwa siswa yang belajar kosakata menggunakan media komik strip mempunyai pengukuran kosakata yang baik dari pada siswa yang belajar kosakata dengan tidak menggunakan media komik strip pada siswa kelas XI SMAN 1 Hanau pada tahun ajaran 2013/2014 telah diterima. Hipotesis nol (ho) mengatakan mengatakan bahwa siswa yang belajar kosakata menggunakan media komik strip mempunyai pengukuran kosakata yang tidak baik dari pada siswa yang belajar kosakata dengan tidak menggunakan media komik strip pada siswa kelas XI SMAN 1 Hanau pada tahun ajaran 2013/2014 telah ditolak. Hal ini menunjukan bahwa siswa yang belajar kosakata menggunakan media komik strip mempunyai pengukuran kosakata yang baik dari pada siswa yang belajar kosakata dengan tidak menggunakan media komik strip pada siswa kelas XI SMAN 1 Hanau

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: usman usman usman
Date Deposited: 10 Jan 2017 08:58
Last Modified: 10 Jan 2017 08:58
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/345

Actions (login required)

View Item View Item