The Effect Of Mind Mapping Technique On The Ability Of Writing Descriptive Text Gained By The 10th Graders Of MAN Model Palangka Raya

Ismail, Yakub (2014) The Effect Of Mind Mapping Technique On The Ability Of Writing Descriptive Text Gained By The 10th Graders Of MAN Model Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract ( IY).pdf

Download (554kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 1 (IY).pdf

Download (687kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 2 (IY).pdf

Download (295kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 3 (IY).pdf

Download (317kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 4 (IY).pdf

Download (541kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 5 (IY).pdf

Download (156kB) | Preview

Abstract

The main purpose of the study is to measure the effect of Mind Mapping technique on writing descriptive text at the 10th graders of MAN Model Palangka Raya. The type of study was quasi-experimental especially non-randomized control group pre-test post-test design and it was used quantitative approach in finding out to answer the problem.
There were two classes of study namely X-7 as experiment group and X-1 as control group with the total number students which X-7 class the total students are 35 and X-1 class the total students are 35. The sample of study is determined using cluster sampling technique. Both groups were given pre-test, then the students of experiment group was taught by using Mind Mapping technique and control group was taught by using non Mind Mapping technique. Finally, the writer gave post-test to both groups.
The result of hypothesis was using calculation of t-test with SPSS 21. The result of t-test with SPSS 21 calculation found the calculated value (tobseved) was greater than ttable at 1% and 5% significance level or 2.000 < 8.934 > 2.660. it was interpreted that alternative hypothesis (ha) stated that the students taught by Mind Mapping technique gain better writing achievement than those taught by non Mind Mapping technique was accepted and the null hypothesis (h0) stated that the students taught by Mind Mapping technique do not gain better writing achievement than those taught by non Mind Mapping technique was rejected. It means that Mind Mapping technique gives effect on the ability of writing descriptive text gained by the 10th graders of MAN Model Palangka Raya.

Indonesia
Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk mengukur pengaruh teknik Mind Mapping dalam menulis teks deskriptif pada siswa kelas X MAN Model Palangka Raya. Jenis penelitian ini adalah penelitian eksperimen semu khususnya desain pre-test post-test tanpa pengacakan kelompok kontrol dan menggunakan pendekatan kuantitatif untuk menemukan jawaban dari masalah.

Terdapat dua kelas dalam penelitian ini yaitu, kelas X-7 sebagai kelompok eksperimen dan kelas X-1 sebagai kelompok control dengan jumlah siswa di kelas X-7 sebanyak 35 orang dan jumlah siswa di kelas X-1 sebanyak 35 orang. Sampel di penelitian ini ditentukan dengan menggunakan teknik cluster sampling. Kedua kelompok diberikan pre-test, kemudian siswa dari kelompok eksperimen diajar dengan menggunakan teknik Mind Mapping dan kelompok kontrol diajar dengan tidak menggunakan teknik Mind Mapping. Dan terakhir, penulis memberikan post-test untuk kedua kelompok.

Dalam pengujian hipotesis menggunakan perhitungan uji-t dengan program SPSS 21. Hasil perhitungan uji-t dengan menggunakan program SPSS 21 menunjukan nilai thitung lebih besar dari ttabel pada 1% dan 5% tingkat signifikan atau 2.000 < 8.934 > 2.660. Hasil tersebut menunjukan bahwa hipotesis alternatif (ha) yang menyatakan bahwa siswa yang diajar dengan teknik Mind Mapping memperoleh prestasi menulis yang lebih baik daripada yang diajar dengan tidak menggunakan teknik Mind Mapping telah diterima dan hipotesis nol (h0) yang menyatakan bahwa siswa yang diajar dengan teknik Mind Mapping tidak memperoleh prestasi menulis yang lebih baik daripada yang diajar dengan tidak menggunakan teknik Mind Mapping telah ditolak. Ini berarti bahwa teknik Mind Mapping memberikan pengaruh pada kemampuan menulis teks deskriptif yang diperoleh oleh siswa kelas X MAN Model Palangka Raya

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: usman usman usman
Date Deposited: 04 Jan 2017 06:23
Last Modified: 04 Jan 2017 06:23
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/330

Actions (login required)

View Item View Item