The Language Learning Strategies In Comprehending Report Text Applied By The Eleventh Grade Students At MA Darul Ulum Palangkaraya

Ari, Purnandari (2014) The Language Learning Strategies In Comprehending Report Text Applied By The Eleventh Grade Students At MA Darul Ulum Palangkaraya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract (AP).pdf

Download (241kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I (AP).pdf

Download (188kB) | Preview

Abstract

The principle purposes of this study were to describe language learning strategies in comprehending report text applied by the eleventh grade students of MA Darul Ulum Palangka Raya. Because of that, the purposes of this study were to identify language learning strategies applied by successful students in comprehending report text and language learning strategies applied by unsuccessful students in comprehending report text.
In this study, the writer used mixed research. In collecting the data, it used some techniques such as test, questionnaire, interview and documentation. In analyzing the data, it used some techniques such as data collection, data reduction, data display, and conclusion drawing/verification. The subjects of this study were 18 students of the eleventh grade in MA Darul Ulum Palangka Raya. They chosen based on highest and lowest score in comprehending report text. To take the subject, it used purposive sampling.
The main research findings for the first, The language learning strategies applied by successful students in comprehending report text were memory strategy are reading English newspaper and English magazine and repeat reading. Cognitive strategy are made a summary and made a word in the form of sentence. Compensation strategy is asked using English. Metacognitive strategy is tried using English in dialogue with friends. Affective strategy is comparing the ability in English with others. Social strategy is asking friends to correct the English comprehension.
The second, The language learning strategies applied by unsuccessful students in comprehending report text were memory strategy are reading English magazine and English newspaper, repeat readings if he did not understand the contents of the text and could understand the reading quickly if there is an image. Cognitive strategy are for remembering new words, tried to made it in a sentence and made a summary for easy reading in understanding the content of the English language. Compensation strategy is asked using English. Metacognitive strategies are dialogue with friends using the English language and making its own schedule for studying English. Affective strategy is comparing the ability with others. Social strategy is asked a friend or someone else to proofread the English language comprehension.

Indonesia
Penelitian ini bertujuan memberikan gambaran bagaimana strategi pembelajaran bahasa dalam memahami teks report yang digunakan oleh siswa kelas sebelas MA Darul Ulum Palangka Raya. Tujuan utama penelitian ini adalah untuk mengidentifikasi strategi pembelajaran bahasa dalam memahami teks report yang digunakan oleh siswa yang sukses dalam memahami teks report dan strategi pembelajaran bahasa dalam memahami teks report yang digunakan oleh siswa yang tidak sukses dalam memahami teks report.
Penelitian ini menggunakan metode mixing. Dalam pengumpulan data, penelitian ini menggunakan teknik tes, kuesioner, wawancara dan dokumentasi. Dalam menganalisa data, penulis menggunakan teknik pengumpulan data, penyeleksian data, pemaparan data, dan penarikan kesimpulan atau verifikasi. Subjek pada penelitian ini yaitu 1 8 orang siswa kelas sebelas MA Darul Ulum of Palangka Raya. Mereka dipilih berdasarkan nilai tertinggi dan terendah. Untuk pengambilan subjek ini digunakan sampel bertujuan.
Temuan penelitian ini yang pertama adalah Strategi pembelajaran bahasa yang digunakan oleh siswa sukses dalam memahami teks report adalah dengan menggunakan strategi memori yaitu membaca Koran dan majalah berbahasa inggris. Strategi kognitif yaitu membuat sebuah rangkuman, membuat sebuah kata bahasa inggris kedalam kalimat. Strategi kompensasi yaitu bertanya menggunakan bahasa inggris. Strategi metakognitif yaitu mencoba menggunakan bahasa inggris ketika bercakap-cakap dengan teman. Strategi affektiv yaitu membandingkan kemampuan bahasa inggris dengan yang lain. Strategi sosial yaitu meminta teman untuk mengoreksi pemahaman bahasa inggrisnya.
Yang kedua adalah Strategi pembelajaran bahasa yang digunakan oleh siswa tidak sukses dalam memahani teks report adalah strategi memori yaitu membaca majalah dan Koran berbahasa inggris, mengulang bacaan jika belum memahami isi bacaan, dan cepat memahami bacaan berbahasa inggris jika terdapt gambar. Strategi kognitif yaitu untuk mengingat sebuah kata, mecnoba membuat kata tersebut kedalam sebuah kalimat, membuat rangkuman untuk mempermudah memahami isi bacaan berbahasa inggris. Strategi kompensasi yaitu bertanya menggunakan bahasa inggris. Startegi metakognitive adalah bercakap-cakap dengan teman menggunakan bahasa inggris, membuat jadwal tersendiri untuk belajar bahasa inggris. Strategi affective yaitu membandingkan kemampuan bahasa inggris dengan yang lain. Strategi social yaitu meminta teman atau orang lain untuk mengoreksi pemahaman bahasa inggrisnya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: usman usman usman
Date Deposited: 27 Dec 2016 06:28
Last Modified: 27 Dec 2016 06:28
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/324

Actions (login required)

View Item View Item