The use of video as audio-visual media in teaching vocabulary at the fourth-grade students of MI Al-Jihad Palangka Raya

Al-Qarni, Uwais (2015) The use of video as audio-visual media in teaching vocabulary at the fourth-grade students of MI Al-Jihad Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract UQ.pdf

Download (377kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I UQ.pdf

Download (219kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II UQ.pdf

Download (240kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III UQ.pdf

Download (203kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV UQ.pdf

Download (402kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V UQ.pdf

Download (13kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

This study is motivated by the interests of learning using video as media in teaching English subjects specifically about vocabulary. Through this study, the writer expected to describe how the process of using video as audio-visual media in teaching vocabulary at the fourth-grade students of MI Al-Jihad Palangkaraya and also to describe any problems encountered and how to resolve the problems.

This study used a qualitative approach with descriptive qualitative method. The techniques used in the data collection are; (1) observation, (2) interview, and (3) documentation. The writer use several techniques to analyze the data, namely; (1) collecting data, (2) data reduction, (3) data display, and (4) conclution drawing. Subject of this research was the teachers of English at MI Al-Jihad Palangkaraya.

Based on the study of “The use of video as audio-visual media in teaching vocabulary at the fourth-grade students of MI Al-Jihad Palangkaraya” the writer concluded that the result of the study was as follows: (1) The process of the use of video as an audio-visual media by teachers in teaching vocabulary in class IV MI Al-Jihad Palangkaraya lasted through three stages of activities, namely; a). Pre-Activity, b). Whilts-Activity, and c). Post-Activity. (2) There are some problems outside of the learning process but these problems can affect the use of video which is used as media, namely; a). at least the video that can be used as media of learning, b). presence of multiple impressions in a video that has nothing to do with the material being taught or impressions that should not be watched by the students, and c). the occurrence of a power outage so it can not operate the video as media. (3) solutions that must be done are; a). provides video either by making its own, taking from the internet or buy a VCD/DVD related to the subject matter, b). dispose of part of the video that does not suit the learning needs and not according to the spectacle for the students, and c). replacing the other media are not need electricity to operate.

ABSTRAK

Penelitian ini dilatarbelakangi oleh kepentingan pembelajaran menggunakan media video dalam mengajar mata pelajaran bahasa inggris khususnya tentang kosa kata. Melalui penelitian ini, peneliti diharapkan dapat menggambarkan bagaimana proses penggunaan video sebagai media audio-visual dalam pembelajaran kosa kata pada para siswa tingkat keempat MI Al-Jihad Palangka Raya dan juga mendeskripsikan masalah apa saja yang dihadapi serta bagaimana menyelesaikan masalah tersebut.

Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode kualitatif deskriptif. Adapun teknik yang digunakan dalam pengumpulan data adalah; (1) Observasi, (2) wawancara, dan (3) dokumentasi. Penulis menggunakan beberapa teknik dalam menganalisis data yaitu; (1) pengumpulan data, (2) reduksi data, (3) menampilkan data, dan (4) verifikasi conclution. Subject dari penelitian ini adalah guru mata pelajaran bahasa Inggris di MI Al-Jihad Palangka Raya.

Berdasarkan penelitian penggunaan media video sebagai media audio-visual dalam pembelajaran kosa kata pada para siswa tingkat keempat MI Al-Jihad Palangka Raya penulis menyimpulkan hasil penelitian tersebut sebagaimana berikut ini: (1) Proses penggunaan video sebagai media audio-visual oleh guru pada pelajaran kosa kata pada di kelas IV MI Al-Jihad Palangkaraya berlangsung dengan melalui 3 tahap kegiatan yaitu; a). Pre-Activity, b). Whilts-Activity, dan c). Post-Activity. (2) Terdapat beberapa masalah diluar dari proses pembelajaran namun masalah tersebut dapat berpengaruh terhadap penggunaan video yang dipakai sebagai media yaitu; a). sedikitnya video yang bisa digunakan sebagai media pembelajaran, b). adanya beberapa tayangan dalam video yang tidak berkaitan dengan materi yang diajarkan atau tayangan yang tidak seharusnya di tonton oleh para siswa, dan c). terjadinya pemadaman listrik sehingga tidak bisa mengoperasikan video sebagai media. (1) Sulusi yang dilakukan yaitu; a). menyediakan video baik dengan membuat sendiri, mengambil dari internet atau membeli vcd/dvd yg terkait dengan materi pelajaran, b). membuang bagian tayangan video yang tidak sesuai kebutuhan pembelajaran dan tidak sesuai tontonan para siswa, dan c). mengganti dengan media lain yang tidak membutuhkan listrik dalam pengoperasiannya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Keywords: Video; Audio-visual; Media; Vocabulary; Teaching vocabulary; kosa kata
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 20 Oct 2016 07:26
Last Modified: 20 Oct 2016 07:26
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/289

Actions (login required)

View Item View Item