Implementation of english club as an extracurricular program at Mts Muslimat Nu Palangka Raya

Ahmada, Ahmada (2019) Implementation of english club as an extracurricular program at Mts Muslimat Nu Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Cover.pdf

Download (506kB)
[img] Text
Isi skripsi Ahmada - 121112105.pdf

Download (398kB)

Abstract

This study was aimed at investigating: How is the implementation of English Club as an Extracurricular Program at MTs Muslimat NU Palangka Raya, what is the students’ opinion toward English Club activities, how is the contribution of English Club to development of students speaking.

The study was case study with qualitative approach. For the data collection, it was used the instruments such as observation equipped with observation guideline, interview equipped with interview guideline, documentation, audio record, and field notes. The subjects of study were 10 (ten) students of MTs Muslimat NU Palangka Raya who observed and interviewed. To analyze the data, it was through the techniques: data collection, data reduction, data display, and conclusion drawing. For the data endorsement, it was used triangulation technique and member check.

The results showed that: (1)The implementation of English Club at MTs Muslimat NU is very simple, accurate, and qualified. (2)Most of students gave positive responses toward English Club activities. Most of the students perceived that they prefer practicing in English Club than regular class. English Club gives the students a place for practicing Englishfully. (3)Furthermore, English Club also has a great power to encourage students’ motivation to practice speaking with friends. English Club is one of many way to improve students in speaking fluently. Such as, teachers or lecturers should construct and try to use English Club of English speaking activities which motivate the students to learn.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk menginvestigasi: bagaimana implementasi English Club sebagai program ekstrakulikuler di MTs Muslimat NU Palangka Raya, apa pendapat siswa tentang aktifitas English Club, bagaimana kontribusi English Club untuk mengembangkan skill berbicara siswa.

Penelitian ini adalah penelitian bersifat studi kasus dengan pendekatan kualitatif. Untuk pengumpulan data dalam penelitian ini, digunakan instrumen antara lain angket dengan menggunakan pedoman angket, wawancara dengan menggunakan pedoman wawancara, dokumentasi, perekam suara, and catatan lapangan. Subyek penelitian ini adalah 10 (sepuluh) siswa di MTs Muslimat NU Palangka Raya yang diobservasi dan diwawancara. Untuk menganalisis data, digunakan teknik antara lain: pengumpulan data, reduksi data, display data, dan penarikan kesimpulan. Untuk pengabsahan data, digunakan teknik triangulasi dan pengecekan daftar siswa.

Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa: (1)Implementasi English Club di MTs Muslimat NU sangat sederhana, akurat, dan berkualitas.(2)Sebagian besar siswa memberikan tanggapan positif terhadap kegiatan English Club. Sebagian besar siswa merasa bahwa mereka lebih suka berlatih di English Club daripada di kelas reguler. English Club memberikan siswa tempat untuk berlatih bahasa Inggris sepenuhnya. (3)Selain itu, English Club juga memiliki kekuatan besar untuk mendorong motivasi siswa untuk berlatih berbicara dengan teman. English Club adalah salah satu dari banyak cara untuk meningkatkan kemampuan siswa dalam berbicara dengan lancar. Seperti, guru atau dosen harus membuat dan mencoba menggunakan English Club sebagai kegiatan berbahasa Inggris yang memotivasi siswa untuk belajar.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: pendidikan bahasa inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 16 Apr 2021 01:37
Last Modified: 16 Apr 2021 01:37
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2846

Actions (login required)

View Item View Item