The comparison of students’ learning styles and reading achievement at IAIN Palangkaraya

Hayani, Noorlaila (2019) The comparison of students’ learning styles and reading achievement at IAIN Palangkaraya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Cover.pdf

Download (805kB)
[img] Text
Isi Skripsi Noorlaila Hayani - 1501121018.pdf

Download (821kB)

Abstract

This study was aimed to find out: The differences of students’ learning styles and their reading achievement. Based on the aim of the study above, this research has one of research problem: Is there any differences of students’ leaning styles and their reading achievement ?

This research used quantitative method and ex-post facto as research design. The population of this research was 53 fifth semester students’ of English Education at IAIN Palangka Raya on the academic 2019/2020. For the sample of this research was 53 students. In getting the data used learning styles questioners and reading test adopted from TOEFL. there were two instuments to collect the data. They were questioners to to know students dominant learning styles (visual, auditory and kinesthetic). Then, reading test, this test aim to get students reading achievement.

The result show that F- Value (Fo) 0.298 is lower than F-table (Ft) 3.182, (0.298 < 3.182). Then the p value is 0.744 greater than 0.05 (0.744 > 0.05). Hence, it can be concluded that H˳ is accepted and Ha is rejected. Clearly, from the result, it can be said that there is no significant difference of students’ reading achievement based on their learning styles. Thus in conclusion, it can be clearly said that there is no significant difference on students’ reading achievement based on their visual, auditory and kinesthetic learning styles.

ABSTRAK

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui tentang: perbandingan antara gaya belajar mahasiswa pada prestasi membaca di IAIN Palangka Raya. Berdasarkan tujuan penelitian diatas, penelitian ini memiliki satu masalah yaitu: apakah ada perbedaan terhadap gaya belajar mahasiswa dan prestasi belajarnya ?

Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dan design penelitian pada penelitian ini adalah ex-post facto. Populasi pada penelitian ini adalah 53 mahasiswa semester lima Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris tahun ajaran 2019/2020. Sample yang di gunakan pada penelitian ini sebanyak 53 mahasiswa. Untuk mendapatkan data pada penelitian ini, peneliti menggunakan angket gaya belajar dan menjawab tes membaca yang di adopsi dari TOEFL. Ada dua instrument yang di gunakan untuk mengumpulkan data. Pertama, angket gaya belajar yang bertujuan untuk mengetahui gaya belajar mahasiswa yang mendominasi (visual, auditori, dan kinestetik). Selanjutnya, tes membaca yang bertujuan utuk mendapatkan hasil prestasi mahasiswa

Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa F- value (Fo) 0.298 lebih kecil dari F-table (Ft) 3.182, (0.298<3.182). Kemudian nilai p 0.744 besar dari 0.05 (0.744>0.05). karena itu disimpulkan bahwa Ho diterima dan Ha tidak diterima. Dari hasil tersebut, secara jelas menyatakan bahwa tidak ada perbedaan yang signifikan pada prestasi membaca terhadap saya belajar mahasiswa. Kesimpulan pada penelitian ini adalah tidak ada perbandingan yang signifikan pada prestasi membaca mahasiswa terhadap visual, auditory, dan gaya belajar kinestetik.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan bahasa inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 15 Apr 2021 02:19
Last Modified: 15 Apr 2021 02:19
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2841

Actions (login required)

View Item View Item