Hajar, Siti (2015) The effect of two stay two stray technique on reading comprehension of the eighth grade students of MTs Islamiyah of Palangka Raya in academic year 2015/2016. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract SH.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I SH.pdf Download (283kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II SH.pdf Download (423kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter III SH.pdf Download (608kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter IV SH.pdf Download (880kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter V SH.pdf Download (69kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Two Stay Two Stray technique is a group in Cooperative Learning and the groups will share information with other groups using the stay and stray technique. The eighth grade students of MTs.Islamiyah Palangkaraya still have difficulties to comprehend the text well, especially in descriptive text. Therefore, it is needed to conduct a research to measure the effect of Two Stay Two Stray technique on reading comprehension of the eighth grade students of MTs.Islamiyah Palangkaraya in academic year 2015/2016. The problem of the study is” is there the effect of Two Stay Two Stray technique on reading comprehension of the eighth grade students of MTs.Islamiyah Palangkaraya in academic year 2015/2016.
Type of the study is quasi- experimental; the design of the study use quantitative approach to find out the problem of the study.There were two classes becoming sample of the study, they were class VIII C as the experimental group and VIII D as the control group, and the total number was 49 students. The writer gave a pre-test to gain the first students’ reading score. After gaining the pre-test score, the writer gave treatment by using Two Stay Two Stray Technique to the experimental group, while gave the lesson as usual to the control group. After that, the writer gave post-test to the both experimental and control group to gain the students’ final score.To examine the hypothesis, the writer used t-test formula. In addition, the writer used SPSS 21.0 program to compare the data.
The result of t test using manual calculation shows that the calculated value (tobserved) ishigher than ttable at 5% and 1% significance level or2.021<4.255>2.704. The result of t-test using SPSS 21.0 calculation indicates that the calculated value (tobserved) is also higher than ttable at 5% and 1% significance level or2.021<4.786> 2.704 This indicates that the alternative hypothesis stating there is theeffect of Two Stay Two Stray Technique on reading comprehension of the eighth grade students of MTs.Islamiyah Palangkaraya is accepted and Ho stating that there is no effect of Two Stay Two Stray Technique on reading comprehension of the eighth grade students of MTs.Islamiyah Palangkaraya is rejected. Therefore, teaching reading comprehension using Two Stay Two Stray techniqueof the eighth grade students of MTs.IslamiyahPalangka Raya is effective at 5% and 1% significance level. This technique is recommended for teaching reading comprehension, especially descriptive text.
ABSTRAK
Teknik Two Stay Two Stray adalah bagian dari Pembelajaran Kooperatif dan kelompok berbagi informasi dengan kelompok lain menggunakan teknik tinggal dan bertamu.Siswa kelas delapan di MTs.Islamiyah Palangkaraya masih mempunyai kesulitan-kesulitan memahami teks dengan baik, khususnya teks deskriptif. Oleh karena itu, perlu dilakukan sebuah penelitian untuk memastikan pengaruh teknik Two Stay Two Stray pada pemahaman bacaan pada siswa kelas delapan MTs.Islamiyah Palangkaraya tahun ajaran 2015/2016. Rumusan masalah “Apakah ada pengaruh teknik Teknik Two Stay Two Stray pada pemahaman bacaan pada siswa kelas delapan di MTs.Islamiyah Palangka Raya tahun ajaran 2015/2016.
Jenis penelitian adalah KuasiExperimantal, bentuk penelitian menggunakan bentuk pendekatan kuantitatif untuk menemukan masalah penelitian.Terdapat dua kelas yang menjadi sampel penelitian, kelas VIIIC sebagai kelompok eksperimen dan VIIID sebagai kelompok control, dan jumlah keseluruhan 49 siswa.Penulis memberikan pra-uji untuk memperoleh skor awal membaca siswa. Setelah memperoleh skor pra-uji, penulis memberikan perlakuan dengan menggunakan teknik Two Stay Two Stray kepada kelompok eksperimen,sementara itu, memberikan pelajaran seperti biasa kepada kelompok control. Setelah itu, penulis memberikan paca-uji kepada kelompok eksperimen dan control untuk memperoleh skor akhir.Untuk menentukan hipotesa, penulis menggunakan rumus t-test.Selain itu, penulis menggunakan program SPSS 21.0 untuk membandingkan data.
Hasil t-test menggunakanperhitungan manual menunjukkanbahwanilai yang dihitung (t-test) lebihbesar dari t-tabel padatingkatsignifikansi 5% dan 1% atau2.021<4.255>2.704. Hasil t-test menggunakan SPSS 21.0 perhitunganmengindikasikanbahwanilai yang dihitung (t-hitung) jugalebihbesardari t-tabelpada tingkat signifikansi 5% dan 1% atau2.021<4.786> 2.704. Hal ini menunjukan bahwa hipotesa alternative menyatakan bahwa ada pengaruh yang signifikan pada teknik Two Stay Two Stray pada pemahaman membaca pada siswa kelas delapan di MTs.Islamiyah Palangkaraya diterima dan nol hipotesa menyatakan bahwa tidak ada pengaruh yang signifikan pada teknik Two Stay two Stray pada pemahamn membaca siswa kelas delapan di MTs.Islamiyah Palangkaraya ditolak. Oleh karena itu, mengajar pemahaman membaca menggunakan teknik Two Stay Two Stray pada siswa kelas delapan di MTs.Islamiyah efektive pada tingkat signifikansi 5% dan 1%.Teknik ini direkomendasikan untuk mengajar pemahaman bacaan khususnya deskriptip teks.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Key words :Effect;Two Stay Two Stray Technique; Reading Comprehension; pemahaman bacaan |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 10 Oct 2016 06:34 |
Last Modified: | 10 Oct 2016 06:34 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/273 |
Actions (login required)
View Item |