The effectiveness of clustering technique in teaching writing recount text at the tenth grade students of MA Raudhatul Jannah Palangka Raya

Rahmiati, Rahmiati (2015) The effectiveness of clustering technique in teaching writing recount text at the tenth grade students of MA Raudhatul Jannah Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract RY.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I RY.pdf

Download (219kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II RY.pdf

Download (319kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV RY.pdf

Download (228kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III RY.pdf

Download (584kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V RY.pdf

Download (151kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

The study was aimed to measure the effect of clustering technique in teaching writing recount text at the tenth grade students of MA RaudhatulJannahPalangka Raya. The problem of the study is “Does clustering technique give effect in teaching writing recount text at tenth grade students of MA RaudhatulJannahPalangka Raya.

Type of the study was pre-experimental; the design of the study used quantitative approach to find out the problem of the study. Thesample of the studywere 14 students. The writer gave a pre-test to gain the first students’ writing score. After gaining the pre-test score, the writer gave treatment by using clustering technique. After that, the writer gave post-test to gain the students’ final score.To examine the hypothesis, the writer used t-test formula. In addition, the writer used SPSS 21.0 program to compare the data.

The result of t test using manual calculation shows that the calculated value (tobserved) ishigher than ttable at 5% and 1% significance level or2.160< 4.862 > 3.012. The result of t-test using SPSS 21.0 calculation indicates that the calculated value (tobserved) is also higher than ttable at 5% and 1% significance level or2.160< 4.734 > 3.012. This indicates that the alternative hypothesis stating there is significant effect of clustering technique toward the students’ scorein writing recount textwas accepted and Ho stating that there is significant effect of clustering technique toward the students’ scorein writing recount text was rejected.Therefore, teaching writing using clustering technique ofthe tenth grade students of RaudhatulJannahPalangka Raya was effective at 5% and 1% significance level.

ABSTRAK

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada pengaruh yang berarti dalam menggunaan tehnik clustering dalam pengajaran menulis teks recount terhadap siswa kelas sepuluh MA Raudhatul Jannah Palangka Raya. Rumusan masalah penelitian ini adalah “Apakah clustering tehnik member pengaruh dalam pengajaran menulis teks recount terhadap siswa kelas sepuluh di MARaudhatul Jannah Palangka Raya”

Jenis penelitian adalah Pre-experimantal, bentuk penelitian menggunakan bentuk pendekatan kuantitatif untuk menemukan masalah penelitian. Sampel penelitian berjumlah 14 siswa.
Penulis memberikan pra-uji untuk memperoleh skor awal menulis siswa. Setelah memperoleh skorpra-uji, penulis memberikan perlakuan dengan menggunakan clustering tehnik. Setelah itu, penulis memberikan paca-uji untuk memperoleh skor akhir. Untuk menentukan hipotesa, penulis menggunakan rumus t-test. Selain itu, penulis menggunakan program SPSS 21.0 untuk membandingkan data.

Hasil t-test menggunakan perhitungan manual menunjukkan bahwa nilai yang dihitung (t-test) lebih besar dari t-tabel pada tingkat signifikansi 5% dan 1% atau 2.160< 4.862 > 3.012. Hasil t-test menggunakan SPSS 21.0 perhitungan mengindikasikan bahwa nilai yang dihitung (t-hitung) juga lebih besar dari t-tabel pada tingkat signifikansi 5% dan 1% atau or2.160< 4.734 > 3.012. Hal ini menunjukan bahwa hipotesa alternative menyatakan bahwa clustering tehnik memberikan pengaruh yang signifikan terhadap nilai siswa dalam menulis recount text diterima dan nol hipotesa menyatakan bahwa clustering tehnik tidak memberikan pengaruhyang signifikan terhadap nilai siswa dalam menulis recount text ditolak. Oleh karena itu, pengajaran menulis menggunakan clustering tehnik pada siswa kelas sepuluh di di MA Raudhatul Jannah Palangka Raya efektive pada tingkat signifikansi 5% dan 1%.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Key Words: Effectiveness; Clustering Technique; Teaching Writing; teknik pengajaran menulis
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 06 Oct 2016 06:57
Last Modified: 06 Oct 2016 06:57
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/268

Actions (login required)

View Item View Item