Rizaldi, M. (2020) Pre- service teacher perception toward english teaching as a career option cover. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
M. Rizaldi- 1401120929.pdf Download (2MB) |
Abstract
The purpose of the study was to describe pre-service teachers perception toward English teaching as a career option. This study addressed two research problems as follow: How are the pre-service English teaching perceptions on English teaching as a career option and what are the motivation factors of pre-service English teaching to become English teacher.
The design of this study was survey research in quantitative approach. The population of this research was academic year 2017 students of English Education Program at IAIN Palangka Raya in which consists of 55 students chosen by using Technique Total Sampling. The data collections used questionnaire. The data was analyzed through SPSS version 26.0.
The results based on the data shown that the score of perception toward English teaching as a career option at a positive perception by the score 79% and the categorized Agreed. Most participants showed positive perception which is closely related to the development and the flexibility offered by the English Education Study Program at IAIN Palangka Raya.
Abstract
Tujuan penelitian ini adalah mendeskripsikan persepsi calon guru terhadap pengajaran bahasa Inggris sebagai pilihan karir. Penelitian ini membahas dua masalah penelitian sebagai berikut: Bagaimana persepsi pengajaran calon guru bahasa Inggris tentang pengajaran bahasa Inggris sebagai pilihan karir dan apa saja faktor yang memotivasi mereka untuk menjadi guru bahasa Inggris.
Desain penelitian ini adalah penelitian survei dengan pendekatan kuantitatif. Populasi penelitian ini adalah mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris tahun ajaran 2017 di IAIN Palangka Raya yang terdiri dari 55 mahasiswa yang dipilih dengan menggunakan Teknik Total Sampling. Pengumpulan data menggunakan kuesioner. Data dianalisis melalui SPSS versi 26.0.
Berdasarkan hasil penelitian data menunjukkan bahwa skor persepsi terhadap pengajaran bahasa Inggris sebagai pilihan karir berada pada skor positif dengan skor 79% dan kategori Setuju. Sebagian besar sampel menunjukkan persepsi positif yang terkait erat dengan perkembangan dan fleksibilitas yang ditawarkan oleh Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pre-service; Teacher;Teaching Motivation |
Subjects: | 13 EDUCATION > 1303 Specialist Studies In Education > 130313 Teacher Education and Professional Development of Educators 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com |
Date Deposited: | 12 Jan 2021 08:34 |
Last Modified: | 12 Jan 2021 08:34 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2675 |
Actions (login required)
View Item |