Developing student’s worksheet for the tenth grade of SMK Karsa Mulya Palangka Raya

Pujiana, Nita (2015) Developing student’s worksheet for the tenth grade of SMK Karsa Mulya Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract NP.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I NP.pdf

Download (157kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I NP.pdf

Download (157kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II NP.pdf

Download (448kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III NP.pdf

Download (169kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV NP.pdf

Download (787kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V NP.pdf

Download (147kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter VI NP.pdf

Download (146kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

In the study, the writer used research and development ( R and D), the aims of this research were to develop student’s worksheet for the tenth grade of SMK Karsa Mulya Palangka Raya. And to describe its feasibility and to know student’s response to the worksheet developed. This research method used ADDIE Model such as Analysis, Design, Development, Implementation, Evaluation.

Research and Development method According to Borg and Gall '’Educational research and development (R&D) process is used to develop and validate educational products “.

The objectives of this study analyzed the base problems as follows: (a) To know student’s and teacher’s needs and response to the English worksheet to support English learning at SMK Karsa Mulya Palangka Raya. (b) To know the types of worksheet for the Tenth grade students at SMK Karsa Mulya Palangka Raya to support of English learning use the worksheet.

Based on the result of this research, SMK Karsa Mulya Palangka Raya. There some students’ response to the English worksheet; (a)student’s need should be appropriate with the material, (b) the student’s need with many color , (c) the student’s need mostly multiple choice (d) the students need the interesting worksheet, and (e) students needs the worksheet with easy to do.

On the other hand, teacher’s response to the worksheet were on 5 responses as follows: (a) the teacher’s need the materials in the worksheet suitable to syllabus, (b) the teacher’s need the worksheet with many pictures, (c) the teacher’s need the task mix with multiple choice, reading text and fill the blank (d) the teacher’s need doesn’t double meaning and easy to do (e) the teacher’s need in the worksheet easy to do and help convey the material content.

ABSTRAK

Dalam penelitian ini, penulis menggunakan penelitian dan pengembangan (R dan D), tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengembangkan lembar kerja siswa untuk kelas X SMK Karsa Mulya Palangka Raya. Dan untuk menggambarkan kelayakan dan untuk mengetahui respon siswa terhadap lembar kerja yang di kembangkan. Metode penelitian ini menggunakan ADDIE Model seperti Analisis, Desain, Pengembangan, Implementasi, Evaluasi. Tujuan dari penelitian ini menganalisis masalah dasar sebagai berikut: (a) Untuk mengetahui kebutuhan siswa dan guru dan respon terhadap worksheet bahasa Inggris untuk mendukung pembelajaran bahasa Inggris di SMK Karsa Mulya Palangka Raya. (b) Untuk mengetahui jenis lembar kerja bagi siswa kelas sepuluh di SMK Karsa Mulya Palangka Raya untuk dukungan pembelajaran bahasa Inggris menggunakan lembar kerja.

Penelitian dan Pengembangan metode Menurut Borg dan Gall “ penelitian Pendidikan dan pengembangan (R & D) proses yang digunakan untuk mengembangkan dan memvalidasi produk pendidikan”.

Berdasarkan hasil penelitian ini, SMK Karsa Mulya Palangka Raya. Ada beberapa respon siswa pada lembar kerja bahasa Inggris; (a) kebutuhan siswa harus sesuai dengan materi, (b) kebutuhan siswa dengan banyak warna, (c) kebutuhan siswa sebagian besar pilihan ganda (d) siswa perlu lembar kerja yang menarik, dan (e) siswa perlu lembar kerja dengan mudah dilakukan.

Di sisi lain, respon guru untuk lembar kerja berada ada 5 tanggapan sebagai berikut: (a) kebutuhan gurupada materidi dalam lembar kerjasesui dengan silabus, (b) kebutuhan guru lembar kerja dengan banyak gambar, (c) kebutuhan guru tugas di kombinasi dengan pilihan ganda, membaca teks dan mengisi yang kosong (d) kebutuhan guru tidak menimbulkan makna ganda dan mudah dilakukan (e) kebutuhan guru dalam lembar kerja mudah dilakukan dan membantu menyampaikan isi materi.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Keywords: Research and development; ADDIE Model; Student’s Worksheet; Lembar Kerja Siswa
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 03 Oct 2016 07:12
Last Modified: 03 Oct 2016 07:12
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/256

Actions (login required)

View Item View Item