The effect of flashcard media on vocabulary mastery at the fourth grade students of MIS NU Palangka Raya

Hasan, Fuad (2015) The effect of flashcard media on vocabulary mastery at the fourth grade students of MIS NU Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract FH.pdf

Download (383kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I FH.pdf

Download (221kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II FH.pdf

Download (372kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III FH.pdf

Download (582kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV FH.pdf

Download (676kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V FH.pdf

Download (69kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

In teaching English, there are many media that can be used byeducatorsto facilitate the delivery of material, and flashcard is oneof media that can be used. In this case, the writer has tried to teach using flashcard media in order to improve the students’ vocabulary mastery, which to obtain evidence about the effect flashcard media on students’ vocabulary mastery. The aim of this study was to measure the value of students before and after using the flashcard and compare these values to measure the effect flashcard media on students' vocabulary mastery.

This research is a Pre-Experiment with a quantitative approach and using design one group pretest-posttest. In this study, the authors use a class as a research sample that is IV-B which was 26 students. Validation used is content validity and construct validity and KR-20 formula is used to determine the reliability of the test, afterward data were analyzed using t-test.

The Results of data analysisshow the results of this study. Before it was treated, the average of students’ value was 55.58 with the level of student mastery were 23.08% students passed and 76.92% students faild. After the treatment given, there is a significant improvement. The average value of students score was 82.39% with the level of students’ completeness, 80.77% students passed and 19:23% of students failed. So, it can be said that flashcard mediagave significant effect toward students' vocabularymastery. Statistical calculation results as follows: to = 8.253. Standard of significance at ttable 5% = 2.060 and 1% = 2.787. therefore ttable at 5% = 2,060 <to = 8.253>t table 1% = 2.787. So it can be seen that tobigger than tt then flashcard as teaching media gave effect toward students’ vocabulary mastery.

Based on the results of the data analysis of the values obtained before and after treatment, there is a significant difference (tobserve = 8.253> ttable 2.060 at 5% significance level. Therefore, based on the results of the study can be concluded that flashcard media gave a significant effect toward students' vocabulary mastery.

ABSTRAK

Dalam pengajaran bahasa inggris,terdapat banyak media yang dapat dipergunakan oleh seorang pendidik untuk memudahkan penyampaian materi dan flashcard merupakan salah satu media yang dapat digunakan. Dalam hal ini, penulis telah mencoba mengajar menggunakan media flashcard guna meningkatkan penguasaan kosakata pada siswa, yang mana untuk mendapatkan bukti tentang pengaruh flashcard pada penguasaan kosakata siswa. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengukur nilai siswa antara sebelum dan sesudah menggunkan Flashcard dan membandingkan kedua nilai tersebut guna mengukur pengaruh penggunaan media Flashcard pada penguasaan kosakata siswa.

Jenis penelitian ini adalah Pre-Experiment dengan pendekatan kuantitatif serta menggunakan design one group pretest-posttest. Dalam penelitian ini penulis menggunakan satu kelas sebagai sampel penelitian yaitu IV-B yang berjumlah 26 siswa. Validasi yang digunakan adalah validasi isi dan validasi konstruk dan rumus KR-20 digunakan untuk mengetahui reliabilitas tes. Data di analisa menggunakan t-test.

Hasil analisa data menunjukkan hasil penelitian ini. Sebelum diberi perlakuan, nilai rata-rata siswa adalah 55.58 dengan tingkat ketuntasan siswa adalah 23.08% siswa tuntas dan 76.92% siswa tidak tuntas. Setelah perlakuan diberikan, terdapat peningkatan yang signifikan. Nilai rata-rata siswa menjadi 82.39% dengan tingkat ketuntasan siswa, 80.77% siswa tuntas dan 19.23% siswa tidak tuntas. Sehingga dapat dikatakan bahwa media Flashcard memberikan kemajuan yang signifikan terhadap penguasaan kosakata siswa. Hasil perhitungan statistik sebagai berikut: to= 8.253. standar signifikansi pada ttable 5%=2.060 dan 1%= 2.787. Jadi, ttable 5%= 2.060<tobserrve =8.253> ttable 1%= 2.787. Makas dapat dilihat bahwa to lebih besar dari tt maka penggunaan flashcard sebagai media pengajaran memberikan pengaruh terhadap penguasaan kosakata siswa.

Berdasarkan hasil analisa data dari nilai yang diperoleh, sebelum dan sesudah perlakuan, terdapat perbedaan yang signifikan (thitung= 8.253> ttabel 2.060 pada tingkat signifikasi 5%. Maka berdasarkan hasil penelitian, disimpulkan bahwa media flashcard memberikan pengaruh yang signifikan terhadap penguasaan kosakata siswa.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Keywords: Flashcard; Media; Vocabulary; Mastery
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 28 Sep 2016 02:19
Last Modified: 28 Sep 2016 02:19
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/232

Actions (login required)

View Item View Item