The errors of using preposition of time: in, on and at on writing made by the third semester students of english study program in STAIN Palangka Raya

Franata, Deddy Edduar (2015) The errors of using preposition of time: in, on and at on writing made by the third semester students of english study program in STAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract DE.pdf

Download (481kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I DE.pdf

Download (577kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II DE.pdf

Download (676kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III DE.pdf

Download (439kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV DE.pdf

Download (530kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V DE.pdf

Download (147kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

The main purpose of the study is to describe the errors types of using preposition of time and the effect using module assolution on writing made by third semester of STAINPalangka Raya. The type of study was research and development.

There were two classes of study namely IIIA as try out classes and III-B as class research with the total number students which IIIAclass the total students are 25 and IIIB class the total students are 20. The sample of study is determined using cluster sampling technique. IIIA Class were given test to know the validity of questions, then IIIB were givenpretesttreatmentposttest and the treatment was module of using preposition of time. Finally, the writer gave questionnaire of characteristics to measure a good module for learning.

According to the finding of the research of errors using preposition of time on, in and at faced by the third semester students’ ofenglish study program STAIN of Palangka Raya,the types of errors are madeby students in using preposition of time were omission of preposition with the frequency197 (49.25%). The second was others or grammatical errors with the frequency152 (38.00%), the third was selections of incorrectpreposition with the frequency 43 (10.75%) and the last was insertion of preposition with the frequency 2 (0.50%)

It was found that the value of t-observed was greater than the value of t-table at the level of significance in 5% or 1% that was 2.042 < 4.913 > 2.750.The result of hypothesis was using calculation of t-test with SPSS 22. The result of t-test with SPSS 22,showed thatdata analysis from the students gained score of using preposition of time in posttest, which was taught by using module as solution for preposition of time and the gained score in pretest, which was taught by using non Module for preposition of time were significantly different.

ABSTRAK

Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk menggambarkan jenis kesalahan menggunakan preposisi waktu dan efek dari penggunaan Module sebagai solusi pada tulisan yang dibuat oleh semester ketiga STAIN Palangka Raya.Jenis penelitian adalah Penelitian dan pengembangan.

Ada dua kelas studi yaitu IIIA sebagai kelas Try Out dan III-B kelas penelitian dengan jumlah siswa kelas IIIA total siswa 25 dan kelas III B total siswa 20. Sampel penelitian ditentukan dengan menggunakan cluster sampling teknik. IIIA Kelas diberi tes untuk mengetahui validitas pertanyaan, kemudian IIIB diberikan pretest- perlakuan- post test dan perlakuan menggunakan modul preposisi waktu. Akhirnya, penulis memberikan kuesioner untuk mengukur karakteristik modul yang baik untuk belajar.

Menurut temuan dari penelitian kesalahan menggunakan preposisi dari waktu, dan pada dihadapi oleh STAIN semester ketiga Palangka Raya, jenis kesalahan yang dibuat oleh siswa dalam menggunakan preposisi waktu yang kelalaian Preposisi dengan frekuensi 197 (49,25%). Yang kedua adalah kesalahan lain tau keasalahan tata bahasa dengan frekuensi 152 (38,00%), ketiga adalah pilihan dari Preposisi salah dengan frekuensi 43 (10,75%) dan yang terakhir adalah penyisipan Preposisi dengan frekuensi 2 (0,50%)

Hasil hipotesis menggunakan perhitungan t-test dengan SPSS 22. Hasil uji t dengan SPSS 22, analisis data dari siswa memperoleh skor menggunakan preposisi waktu di Pos Test, yang diajarkan dengan menggunakan Modul sebagai solusi untuk preposisi waktu dan skor yang diperoleh dalam pretest, yang diajarkan dengan menggunakan tanpa Modul untuk preposisi waktu secara signifikan berbeda ditemukan bahwa nilai t-observed lebih besar dari nilai t-tabel pada tingkat signifikansi 5% atau 1% yang 2,042 <4,913> 2.750.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Key words: The Error; Preposition of Time on;in; at; preposisi waktu
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 26 Sep 2016 02:59
Last Modified: 26 Sep 2016 02:59
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/220

Actions (login required)

View Item View Item