The effects of outdoor learning activities on writing ability and motivation at Mts Darul Amin Palangka Raya

Adawiyah, Rabiatul (2018) The effects of outdoor learning activities on writing ability and motivation at Mts Darul Amin Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Abstrak.pdf

Download (428kB)
[img] Text
Isi Skripsi Rabiatul Adawiyah - 1401120934.pdf

Download (1MB)

Abstract

The purposes of this research was to measure the effect of using Outdoor Learning Activities on Writing Ability And Motivation at Mts Darul Amin Palangka Raya.The type of study is quasi-experimental design and the researcher used quantitative approach in finding out the answer of problem of study. The writer designed the lesson plan, conducted the treatment, and observed the students‟ scores by pre-test and post-test.
The population of this research was class VIIIA, VIIIB, VIIIC and VIIID in MTs Darul Amin Palangka R aya. The total of population are 106 students and the sample of this research are 53 students in class VIIIA and VIIIB. The writer applied Independent Sample to ANOVA calculation to test the hypothesis to analyzed the data. After getting the data analysis used One-Way ANOVA.
The result shows that there is signifcant differences among groups after doing the treatment with Fvalue is higher than Ftable (88.445≥ 2.75). Then researcher applied Post Hoc Test to answer the research problem, and the result shows taht (a) Experiment group of writing ability shows the signifcant value (0.00 lower ≤ 0.05). It means that there is significant effect of Outdoor learning activities on writing ability : (b) Experiment group of writing motivation shows the signifcant value (0.00 lower ≤ 0.05). It means that there is signifcant effect of using Outdoor Learning Activities on writing motivation. (c) there is different effect between experiment group using Outdoor Learning Activities on Writing Ability And Motivation , the tetechnique were effective in improving students’ writing ability and motivation . It is based on the calculation shows that the signifcant value is higher than alpa (0.00 lower ≤ 0.05).

ABSTRAK

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur pengaruh penggunaan Kegiatan Belajar Luar Ruangan terhadap Kemampuan Menulis dan Motivasi di MTs Darul Amin Palangka Raya. Jenis penelitian ini adalah quasi-experimental design dan peneliti menggunakan pendekatan kuantitatif dalam mencari jawaban dari masalah belajar. Penulis merancang rencana pelajaran, melakukan perawatan, dan mengamati skor siswa dengan pre-test dan post-test.
Populasi dalam penelitian ini adalah kelas VIIIA, VIIIB, VIIIC dan VIIID di MTs Darul Amin Palangka Raya. Jumlah populasi adalah 106 siswa dan sampel penelitian ini adalah 53 siswa di kelas VIIIA dan VIIIB. Penulis menggunakan Sampel Independen untuk perhitungan ANOVA untuk menguji hipotesis untuk menganalisis data. Setelah mendapatkan analisis data menggunakan One-Way ANOVA.
Hasilnya menunjukkan bahwa ada perbedaan yang signifikan antar kelompok setelah melakukan perlakuan dengan Fvalue lebih tinggi dari Ftable (88,445≥ 2,75). Kemudian peneliti menerapkan Post Hoc Test untuk menjawab masalah penelitian, dan hasilnya menunjukkan bahwa (a) Kelompok eksperimen kemampuan menulis menunjukkan nilai signifikansi (0,00 lebih rendah ≤ 0,05). Artinya ada pengaruh yang signifikan aktivitas belajar Outdoor terhadap kemampuan menulis: (b) Kelompok eksperimen motivasi menulis menunjukkan nilai yang signifikan (0,00 lebih rendah ≤ 0,05). Itu berarti bahwa ada pengaruh yang signifikan dari menggunakan Kegiatan Belajar Luar Ruangan pada motivasi menulis. (c) ada pengaruh yang berbeda antara kelompok eksperimen dengan kegiatan Outdoor Learning pada Kemampuan Menulis dan Motivasi, teteknik efektif dalam meningkatkan kemampuan dan motivasi menulis siswa. Itu didasarkan pada perhitungan menunjukkan bahwa nilai signifikan lebih tinggi dari alpa (0,00 lebih rendah ≤ 0,05).

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Kemampuan Menulis; Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 08 Jul 2019 00:59
Last Modified: 08 Jul 2019 00:59
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1603

Actions (login required)

View Item View Item