Efl students’ perception on teaching english tenses using drilling technique at Subec Palangka Raya

Umam, As'ad Khoirul (2018) Efl students’ perception on teaching english tenses using drilling technique at Subec Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi As'ad Khoirul Umam - 1401120927.pdf

Download (1MB)

Abstract

This study aims at finding out the EFL students’ perception on teaching english tenses using drilling technique at SUBEC Palangka Raya. This study belongs to a descriptive survey study with a quantitative approach. For the data collection, it was used the instruments such as documentation, questionnaire, and interview. The population of the study was the EFL students’ of the beginner I level at SUBEC Palangka Raya, with a sample of 30 students. To analysed the data of this study, the researcher used SPSS 16.0 program.
The result of research on what were the EFL students’ perception on teaching English Tenses show that: from teaching English tenses using Drilling technique at SUBEC (Super Brilliant English Course) Palangka Raya by the total average score is 3.94. All of the indicators show the analysis students’ perception with the result were 6 items categorized Agree and 9 items categorized Strongly Agree with the final result was 80.5% and the categorized Strongly Agree, which was answered the research question that EFL students’ perception teaching English tenses using Drilling technique at SUBEC Palangka Raya. It obviously answered that the use of Drilling technique on teaching English tenses was effective for learning system in against of the opposite perspective.
It was recommended that Drilling technique can be used as one of techniques which can be used in teaching English tenses. It also can be used to improve students oral skill. All students expected to gave the meaningful contribution to both the students and English teacher. The students got the improvement of their English tenses in oral and students had positive perception on teaching English tenses using Drilling technique in oral skill.

ABSTRAK

This Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana persepsi siswa terhadap pembelajaran Tenses dengan metode drilling. Penelitian ini menggunakan deskriptif kualitatif dengan metode pendekatan kuantitatif. Dalam analis data, peneliti menggunakan instrumen seperti dokumentasi, kuesioner, dan interview. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa tingkat beginer 1 yang mengikuti kursus Bahasa Inggris di SUBEC Palangka Raya, dengan total sampel 30 siswa. Dalam data tersebut disajikan cukup 30 siswa untk kuesioner dan 15 siswa karena sangat representatif data yang dibutuhkan. Dalam penelitian ini peneliti menggunakan SPSS 16.0.
Hasil penelitian tentang bagaimana persepsi siswa terhadap pembelajaran di SUBEC Palangka Raya dengan metode Drilling mendapatkan rata-rata total skor 3.94. Berdasarkan semua indikator yang ada, terdapat 6 item soal dengan kategori setuju dan 9 item soal dengan kategori sangat setuju dengan skor akhir 80.5%, hal ini dapat menjawab dari masalah penelitian tentang persepsi siswa Bahasa Inggris terhadap pembelajaran Tenses dengan metode Drilling di SUBEC Palangka Raya. Hal itu membuktikan bahwa, penggunaan metode Drilling dalam pembelajaran Tenses adalah efektif sebagai salah satu sitem pembelajaran.
Penelitian ini merekomendasikan bahwa metode Drilling dapat digunakan yang mana menjadi salah satu metode dalam pembelajaran Tenses. Penelitian ini juga dapat digunakan dalam mengembangkan kemampuan secara lisan. Seluruh siswa diharapkan dapat memahami dan berkontribusi antara siswa dan guru Bahasa Inggris. Siswa mampu meningkatkan kemampuan Tenses dalam Bahasa Inggris secara lisan dan siswa mempunyai persepsi positif terhadap pembelajaran Tenses dengan metode Drilling secara lisan.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Tenses; Metode drilling
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200408 Linguistic Structures (incl. Grammar, Phonology, Lexicon, Semantics) > 20040899 Linguistic Structures not elsewhere classified
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 31 Jan 2019 01:56
Last Modified: 31 Jan 2019 01:56
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1308

Actions (login required)

View Item View Item