Qulsum, Umu (2017) Investigating factors affecting speaking at the third semester students of English Department At IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Abstrak.pdf Download (549kB) |
|
Text
ISI.pdf Download (588kB) |
Abstract
This study attempts to (1) Find Out the students-related factor that affect their learning English speaking skill. (2) Find out the learning-environment related factor that affect students’ learning English speaking skill.
The study belonged to qualitative research method which used case study with the analysis data. For the data collection, it was used the instruments such as questionnaire equipped with close-ended questionnaire, interview equipped with structure interview and documentation. The subject of the study was the students of the third semester. It was taking using purpose sampling technique. To analyze the data, it was through the techniques: data collection, data display, data reduction, and conclusion drawing.
The results showed that: Students –related factor that affect their learning English speaking skill are lack of topical knowledge, Anxiety, listening ability and self- confidence. Learning –environment related factors that affect students’ learning English speaking Skill. They are not experience this factor because that facilitate in collage has been support in learning speaking skill.
ABSTRAK
Studi ini berupaya (1) mengetahui faktor yang berhubungan dengan siswa yang mempengaruhi mereka belajar keterampilan berbahasa Inggris. (2) mengetahui faktor terkait lingkungan belajar yang mempengaruhi siswa belajar keterampilan berbahasa Inggris.
Penelitian ini merupakan metode penelitian kualitatif yang menggunakan studi kasus dengan data analisi. Untuk pengumpulan data, itu digunakan instrumen seperti kuesioner dilengkapi dengan kuesioner tertutup, wawancara dilengkapi dengan struktur wawancara dan dokumentasi. Subjek penelitian adalah murid dari semester ketiga kelas c, mata kuliah berbicara untuk kegiatan kelompok. Pengambilan sampel menggunakan teknik acak. Untuk menganalisis data, melalui teknik-teknik: pengumpulan data, tampilan data, data pengurangan dan menggambarkan kesimpulan.
Hasil penelitian menunjukkan bahwa: faktor-faktor yang mempengaruhi belajar keterampilanberbicara berbahasa Inggris yang terkait dari mahasiswa adalah kurangnya pengetahuan, kecemasan, kemampuan mendengarkan dan kepercayaan diri. Faktor lingkingan yang mempengaruhi siswa belajar bahasa Inggris. mereka tidak mengalami faktor ini karena lingkungannya sudah memfasilitasi dalam belajar keterampilan berbicara.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kemampuan Berbicara |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 30 Oct 2018 02:39 |
Last Modified: | 30 Oct 2018 02:39 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1250 |
Actions (login required)
View Item |