The effect of estafet writing strategy in teaching narrative text at MTs Darul Amin Palangka Raya

Maimunah, Siti (2017) The effect of estafet writing strategy in teaching narrative text at MTs Darul Amin Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Maimunah - 1201120768.pdf

Download (848kB)

Abstract

This study aimed at measuring the effectiveness of Estafet Writing Strategy in teaching narrative text to improve writing students ability at MTs Darul Amin Palangka Raya.
Research design of the study was quasi-experimental using non-randomized experiment and control group, pre- test and post- test design, and used quantitative approach in finding out the answer of the problem of the study. For the research instrument, it was used test and documentation.The population of the study was the whole of the Eight Grade students at MTs Darul Amin Palangka Raya. They were divided into four classes, namely VIII A, VIII B, VIII C, and VIII D in which the total number of the students were 106 students. The samples of the study were VIII A as the experimental group which consisted of 28 students and VIII C as the control group which consisted 23 students. The sample of the study was determined using clustering sampling. To analyze the data, it was through the technique such as data collection procedures and data analysis.
The result of t- test with manual calculation indicates the calculation value tobserved was greater than ttable at 5% and lower than ttable at 1% significance level or 1.67655<4.530>2.40489. And the result of t- test with SPSS 18.0 program the calculated value tobserved was greater than ttable at 5% and 1% significance level or 1.67655<4,704>2.40489. The result of testing hypothesis indicated that the alternative hypothesis (Ha) stating that there is significant effect of using Estafet writing strategy in teaching narrative text at the eight grade students of MTs Darul Amin Palangka Raya was accepted and the null hypothesis (Ho) stating that there is no significant effect of using estafet writing strategy in teaching narrative text at the eight grade students of MTs Darul Amin Palangka Raya was rejected.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengukur keefektifan penggunaan Strategi Menulis Berantai pada pembelajaran menulis teks naratif untuk meningkatkan kemampuan menulis siswa kelas delapan di MTs Darul Amin Palangka Raya.
Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan kuasi- eksperimen desain, dimana peneliti menggunakan desain Pre- test, treatment, and Post- Test. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dalam menemukan jawaban dari masalah penelitian. Instrumen yang digunakan dalam penelitian ini adalah tes dan dokumentasi. Populasi dari penelitian adalah seluruh siswa kelas delapan di MTs Darul Amin Palangka Raya yang berjumlah 106 siswa. Terdapat dua kelas yang menjadi sampel penelitian yaitu kelas VIIIA sebagai kelompok eksperimen yang berjumlah 28 siswa dan kelas VIIIC sebagai kelompok kontrol yang berjumlah 23 siswa. Penentuan sample penelitian dengan menggunakan teknik clustering sampling. Teknik yang digunakan dalam menganalisis data adalah data koleksi prosedur dan data analisis.
Hasil dari perhitungan uji-t dengan manual menunjukkan hasil thitung lebih besat dari ttable pada 5% dan 1% tingkat signifikansi atau 1.67655<4.530>2.40489. Hasil dari perhitungan uji- t dengan menggunakan perhitungan program SPSS 18.0 juga menunjukkan nilai thitung lebih besar dari pada ttable pada 5% dan 1% tingkat signifikansi atau 1,67655<4,704>2.40489. Hasil pengujian hipotesis menunjukkan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa siswa diajarkan dengan menggunakan strategi menulis berantai dapat meningkatkan kemampuan menulis siswa terhadap teks naratif. Dan hasil pengujian hipotesis menunjukkan bahwa Hipotesis Nihil (Ho) yang menyatakan bahwa siswa yang tidak diajarkan menggunakan strategi menulis berantai tidak meningkatkan kemampuan siswa dalam menulis teks naratif. Ini menunjukkan bahwa pengajaran bahasa Inggris pada teks naratif menggunakan strategi menulis berantai memberikan pengaruh yang sangat signifikan terhadap kemampuan menulis pada siswa kelas delapan di MTs Darul Amin Palangka Raya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: strategi menulis berantai
Subjects: 19 STUDIES IN CREATIVE ARTS AND WRITING > 1903 Journalism and Professional Writing > 190303 Technical Writing
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 25 Oct 2018 02:50
Last Modified: 25 Oct 2018 02:50
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1232

Actions (login required)

View Item View Item