Setiawan, Putra (2017) Correlation among vocabulary size, english structure score and reading comprehension score of EFL students at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
ABSTRAK.pdf Download (788kB) |
|
Text
Skripsi Putra Setiawan - 1201120767.pdf Download (820kB) |
Abstract
The purpose of this research is to find out the correlation among vocabulary size, structure and reading comprehension. It was carried out to the first semester students of English Education Study Program at IAIN Palangka Raya.
This research applied quantitative and used correlational design. The population of this research was the first semester students of English Education Program at IAIN Palangka Raya which consisted of 71 students. The researcher used clustering sampling and two classes to collected the data. To collected the data in this research, the researcher used test .
After the calculation, the result showed that Fobserved is higher than Ftable ( 4,407 > 3,15) so there was positive correlation among vocabulary size, structure and reading comprehension of EFL students of English Education Program at IAIN Palangka Raya. It meant that the alternative hypothesis(Ha) that stated there was correlation among vocabulary size, English structure score and reading comprehension score of EFL students at IAIN Palangka Raya was accepted and null hypothesis(Ho) that stated there was no correlation among vocabulary size, English structure score and reading comprehension score of EFL students at IAIN Palangka Raya was rejected .
ABSTRAK
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menemukan hubungan antara jumlah kosakata, tatanan bahasa dan pemahaman membaca para mahasiswa yang belajar bahasa Inggris sebagai bahasa asing di Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya.
Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dan menggunakan desain korelasional. Populasi dari penelitian ini adalah mahasiswa semester satu Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya yang terdiri dari 71 orang. Peneliti menggunakan sampel kelompok dan dua kelas menjadi tempat untuk mendapatkan data. Untuk mendapatkan data, peneliti menggunakan tes .
Setelah dilakukan penghitungan, hasilnya menunjukkan bahwa Fhitung lebih besar daripada Ftabel (4,407 > 3,15 ) jadi ada korelasi positif antara jumlah kata, susunan bahasa dan pemahaman membaca para mahasiswa yang belajar bahasa Inggris sebagai bahasa asing di Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya. Ini berarti Ha yang menyatakan bahwa ada hubungan antara jumlah kosakata, nilai struktur bahasa Inggris dan nilai pemahaman membaca siswa pembelajar bahasa Inggris sebagai bahasa asing di IAIN Palangka Raya diterima dan Ho yang menyatakan bahwa tidak ada hubungan antara jumlah kosakata, nilai struktur bahasa Inggris dan nilai pemahaman membaca siswa pembelajar bahasa Inggris sebagai bahasa asing di IAIN Palangka Raya ditolak.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kosa kata; tatanan bahasa |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200408 Linguistic Structures (incl. Grammar, Phonology, Lexicon, Semantics) > 20040899 Linguistic Structures not elsewhere classified 22 PHILOSOPHY AND RELIGIOUS STUDIES > 2204 Religion and Religious Studies > 220403 Islamic Studies |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 11 Oct 2018 03:23 |
Last Modified: | 11 Oct 2018 03:23 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1201 |
Actions (login required)
View Item |