The effect of realia media on students ability in writing procedure text at MTS Islamiyah Palangka Raya

Nisa, Faizatun (2017) The effect of realia media on students ability in writing procedure text at MTS Islamiyah Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
ABSTRAK .pdf

Download (233kB)
[img] Text
BAB I-V.pdf

Download (896kB)

Abstract

This study is aimed at measuring the effect of Realia Media on Students Writing Procedure Text at the ninth grade students of MTs Islamiya Palangka Raya. In this study, it is used quasi-experimental design. There were two groups in this studey, control group (IX-B) which consist of 22 students and experiment group (IX-A) which consist of 24 students. In this experiment, the writer taught the students directly with the same material. Therefore, the use of Realia Media was applied on experiment group only, and for the control the writer applied Picture Media. To examine the hypothesis, the writer used t-test formula. In addition, the writer used SPSS 18.0 program to compare the data.
The result of t test using manual calculation showed that the calculated value (t observed) was greater than t table at 5% significance level or 2.021<2.321. The result of t-test using SPSS 18.0 calculation indicated that the calculated value (t observed) was also greater than t table at 5% significance level or 2.021<2.344. This indicated that the alternative hypothesis stating that using Realia Media gives effect toward students’ writing Procedure Text at ninth grade in MTs Islamiyah Palangka Raya was accepted and the null hypothesis stating that using Realia Media does not give effect toward students’ writing skill of procedure text at the ninth grade students in MTs Islamiyah Palangka Raya was rejected. Therefore, teaching writing procedure text using Realia Media at the ninth grade of MTs Islamiyah Palangka Raya was effective at 5% significance level.
The students are recommended to choose and apply the realia media of learning strategy to make them easy and enjoy during learning process. It is recommended that the students use realia media in writing Procedure text.It is recommended that the teacher teaching writing by using realia as media can motivate the students and make the teaching learning process more alive and meaningful, so that can help students to improve their writing ability especially in and their English ability generally.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengukur efek penggunaan media Realia terhadap kemampuan siswa dalam menulis Prosedur text pada siswa kelas sembilan di Madrasah Tsanawiyah Islamiyah Palangka Raya. Dalam penelitian ini, ini menggunakan kuasi-eksperiment design. Ada dua kelompok dalam penelitian ini, kelompok kontrol (IX-B) yang terdiri dari 22 siswa dan kelompok eksperiment (IX-A) yang terdiri dari 24 siswa. Dalam penelitian ini, penulis mengajar para siswa secara langsung dengan bahan yang sama. Namun penggunaan media realia diterapkan pada kelompok eksperiment saja, dan untuk kelompok kontrol penulis menggunakan media gambar. Untuk menguji hipotesis, penulis menggunakan media gambar. Untuk menguji hipotesis, penulis menggunakan rumus t-test. Selain itu, penulis juga menggunakan SPSS 18.0 program untuk membandingkan data.
Hasil t test menggunakan perhitungan manual menunjukkan bahwa nilai yang dihitung (t-test) lebih besar dari t-tabel sebesar pada tingkat signifikansi 5% atau 2.021<2.324. Hasil t-test menggunakan program SPSS 18.0 perhitungan mengindikasikan bahwa nilai yang dihitung (t-hitung) juga lebih besar dari t-table pada 5% atau tingkat signifikansi 2.021<2.344. Hal ini menunjukkan bahwa hipotesis alternatif menyatakan bahwa menggunakan media realia memberikan efek terhadap kemampuan siswa menulis prosedur teks pada kelas sembilan di MTs Islamiyah Palangka Raya diterima dan hipotesis nol yang menyatakan bahwa menggunakan media Realia tidak memberikan efek terhadap kemampuan siswa menulis prosedur teks pada kelas sembilan di MTs Islamiyah Palangka Raya ditolak. Oleh karena itu, mengajarkan penulisan teks prosedur menggunakan media realia pada siswa kelas sembilan di MTs Islamiyah Palangka Raya adalah effektif pada tingkat signifikansi 5%.
Para siswa dianjurkan untuk memilih menerapkan media pembelajaran media realia agar mudah dan menikmati selama proses belajar. Dianjurkan agar siswa menggunakan media realia dalam menulis realia. Dianjurkan agar guru mengajar menulis dengan menggunakan realia sebagai media dapat memotivasi siswa dan membuat proses belajar mengajar lebih hidup dan bermakna terutama dalam dan kemampuan bahasa Inggris mereka pada umumnya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pengaruh; Media Realia; Menulis; dan Prosedure teks
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 18 Sep 2018 00:05
Last Modified: 18 Sep 2018 00:05
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1115

Actions (login required)

View Item View Item