An Error analysis on adjective order made by the third semester students of English Education Study Program of the State Islamic Institute of Palangka Raya

Syarifuddin, Muhammad (2017) An Error analysis on adjective order made by the third semester students of English Education Study Program of the State Islamic Institute of Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract.pdf

Download (386kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I-V.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

The main purpose of the study was to describe the types of the students’ grammatical error in adjective order. This study was done at the third semester students of English Education Study Program of the State Islamic Institute of Palangka Raya, It was in class C.

The writer used quantitative approach with Content or Document Analysis design. In collecting the data, it used some tecniques, namely: (1) test and (2) documentation. There were two classes of study namely III-B as try out class and III-C as class research with the total number students which III-B class the total students are 14 and III-C class the total students are 14. The sample of study is determined using purposive sampling technique. III-B Class were given test to know the validity of questions, then III-C were given test that the questions have validity on making adjective order. Finally, the writer analysis the answer sheet of students to know the types of error in making adjective order.

According to the finding of the research of errors on making adjective order there were 605 errors on their adjective order. These were spread out on 5 types of error. There were omission with the frequency 244 (40.33%). The second was substitution with the frequency 211 (34.87%), the third was misordering with the frequency 58 (9.59%), the fourth was misformation with the frequency 56 (9.26), and the last was Addition with the frequency 36 (5.95%). Omission was the most type error of making adjective order. The number of error was 244 (40.33 %). From the result analysis of the students writing, that show students makes wrong or deviation repeatedly or systematic so researcher conclude this is error.

In conclusion, the students’ still have problem in adjective order because: first, the students’ lack of grammar and rules of adjective order so they should learn more the pattern. Second, the Students’ lack of vocabulary so they should increase more the vocabulary. Third, the students’ need more practice the grammar.

ABSTRAK

Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk menggambarkan tipe kesalahan tata bahasa urutan kata sifat. Penelitian ini dilaksanakan pada mahasiswa semester tiga program studi Tadris Bahasa Inggris di FTIK IAIN Palangka Raya.

Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan desain analisis isi atau dokumen. Dalam mengumpulkan data, penelitian ini menggunakan beberapa teknik, antara lain: (1) tes dan (2) dokumentasi. Ada dua kelas studi yaitu III-B sebagai kelas Try Out dan III-C sebagai kelas penelitian dengan jumlah siswa kelas III-B total siswa 14 dan kelas III-C total siswa 14. Sampel penelitian ditentukan dengan menggunakan teknik purposive sampling. Kelas III-B diberi tes untuk mengetahui validitas pertanyaan, kemudian kelas III-C diberikan tes yang pertanyaanya telah valid tentang membuat urutan kata sifat. Akhirnya, penulis melakukan analysis pada lembar jawaban mahasiswa untuk mengetahui jenis-jenis kesalahan pada urutan kata sifat.

Menurut temuan dari penelitian kesalahan membuat urutan kata sifat ada 605 kesalahan pada urutan kata sifat mereka. Kesalahan-kesalahan itu tersebar pada 5 tipe kesalahan. Ada meninggalkan kata dengan frekuensi 244 (40,33%). Yang kedua adalah penggantian kata dengan frekuensi 211 (34,87%), ketiga adalah kesalahan urutan kata dengan frekuensi 58 (9,59%) keempat adalah kesalahan tata bahasa dengan frekuensi 56 (9.26%), dan yang terakhir adalah menambahkan kata dengan frekuensi 36 (5,95%). Meninggalkan kata adalah jenis kesalahan terbanyak pada membuat urutan kata sifat. Yaitu sebanyak 244 (40,33%). Dari hasil analisis penulisan siswa, menunjukkan bahwa mahasiswa membuat kesalahan atau penyimpangan berulang kali atau sistematis sehingga peneliti menyimpulkan hal ini adalah kesalahan

Kesimpulannya, mahasiswa masih memiliki masalah dalam urutan kata sifat karena: pertama, mahasiswa kurang tata bahasa dan aturan tatanan kata sifat sehingga mereka harus mempelajari lebih banyak pola. Kedua, mahasiswa kurang kosa kata sehingga harus meningkatkan lebih banyak kosakata. Ketiga, mahasiswa membutuhkan lebih banyak latihan tatabahasa.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: The Error; making adjective order; kata sifat; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 02 Oct 2017 02:10
Last Modified: 02 Oct 2017 02:10
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/823

Actions (login required)

View Item View Item