Teaching English vocabulary strategy for deaf students in Outstanding School (SLBN) one of Palangka Raya

Yuliani, Isna (2017) Teaching English vocabulary strategy for deaf students in Outstanding School (SLBN) one of Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Skripsi Isna.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

This study is aimed at describing teacher’s strategy in teaching English vocabulary for deaf students at Outstanding School (SLBN) one of Palangka Raya. Statements of the problem covers what are the teacher’s strategies in teaching English vocabulary for deaf students at SLBN one Palangka Raya and how the teacher uses the strategy.

Research design used is Qualitative. Technique of data collection is using observation, interview, documentation and field note. To analyze the data obtain, the writer uses data collection technique, data reduction, data display and conclusion drawing or data verification. Subject of the study was the teacher of English, and the object of this study was teacher’s strategies in teaching English vocabulary. The writer used endorsement of data credibility, transferability, dependability and conformability.

The result of this study showed:The teacher’s strategies in teaching English Vocabulary applied at SLBN 1 Palangka Raya consisted personal delivery, presentation, lab and studio work, fieldwork and placements, timetabling, choice of room and method maternal reflective ( MMR ). Most teachers use strategies in teaching and learning activities to aid students understanding. From those strategies which have been applied, students got high score and more easily to understanding material. The teacher gives motivation to the students, make the students enthusiasm and like in teaching learning process. They got motivation from the teacher so they like study English because of the teacher is very kind and enthusiasm about teaching them.

ABSTRAK

Penelitian ini bertuajan untuk memberikan gambaran mengenai strategi pengajaran kosa kata bahasa Inggris untuk siswa berkebutuhan khusus ( Tunarungu ) di sekolah Luar Biasa Satu Palangka Raya. Oleh karena itu, tujuan utama penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi yang digunakan oleh guru dalam pengajaran kosa kata bahasa Inggris untuk siswa Tunarungu di SLBN 1 Palangka Raya dan bagaimana guru menggunakan strategi tersebut.

Penelitian ini menggunakan metode kualitatif. Dalam pengumpulan data penelitian menggunakan observasi, wawancara, dokumentasi dan catatan lapangan. Untuk menganalisis data yang diperoleh, penulis menggunakan teknik pengumpulan data, penyeleksian data, pemaparan data, dan penarikan kesimpulan atau verifikasi. Subjek penelitian ini yaitu guru bahasa Inggris, dan sasaran penelitian ini yaitu strategi pengajaran kosa kata bahasa Inggris. Penulis menggunakan pengabsahan data yaitu keadaan yang dapat dipercaya, keadaan yang dapat diserahkan, dapat dipertanggung jawabkan, dan penegasan.

Hasil penelitian ini menunjukan : Strategi guru dalam pengajaran kosa kata bahasa Inggris yang diterapkan di SLBN 1 Palangka Raya terdiri dari strategi penyampaian secara pribadi, presentasi, laboratorium dan studio, kerja lapangan dan penempatan, pengaturan jadwal, pemilihan ruangan dan metode bahasa ibu. Kebanyakan guru menggunakan strategi dalam kegiatan belajar mengajar untuk membantu pemahaman siswa. Dari strategi yang guru terapkan, siswa bisa mendapat nilai tinggi dan mendapat dukungan dari media yang digunakan. Mereka mendapatkan motivasi dari guru sehingga mereka menyukai bahasa Inggris karena gurunya sangat baik dan antusias mengajar mereka.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Teacher strategy; teaching; deaf student; vocabulary; SLBN; bahasa Inggris
Subjects: 13 EDUCATION > 1303 Specialist Studies In Education > 130312 Special Education and Disability
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 28 Sep 2017 01:52
Last Modified: 28 Sep 2017 01:52
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/817

Actions (login required)

View Item View Item