The Effectiveness of English Cartoon Movie toward vocabulary score at the seventh graders of MTs Muslimat NU Palangka Raya

Hasanah, Uswatun (2016) The Effectiveness of English Cartoon Movie toward vocabulary score at the seventh graders of MTs Muslimat NU Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Thesis Uswatun Hasanah.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

This study is aimed to measure the effectiveness of English cartoon movie toward vocabulary score at the seventh graders of MTs Muslimat Nu Palangka Raya. The study included in quantitative Approach with Quasi Experimental design, especially non-randomized control group, pre-test and post-test. The problem the study was “Do the students taught by English Cartoon Movie get better vocabulary score than the students taught without English Cartoon Movie?”. The writer designed the Lesson Plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pre-test and post-test.

The population of study was the seventh graders of MTs Muslimat Nu Palangka Raya which consisted of 3 classes that each class of 39 students. The writer chose VII-A as control class and VII-B experiment class which both as sample. The sample was determined using cluster random sampling technique. The writer applied T-test calculation to test the hypothesis to analyze the data.

The result of testing normality found asymptotic significance (0.121) that was higher than significance level (α=0.05). It could be concluded the data distribution was normal. The result of homogeneity showed that the significance observed (0.80) was higher than (α=0.05). It could be concluded that the data was homogeneous. The result of T-test using manual calculation found tobserved (3.5408684) and ttable at signifance level of 5% (1.99). It meant tobserved>ttable. The result of T-test using SPSS 18.0 calculation found tobserved (3.201) was higher than ttable at significance level of 5% (1.99). It was interpreted that the alternative hypotheses (Ha) stating there is significant effect of English cartoon movie toward vocabulary score at the seventh graders of MTs Muslimat Nu Palangka Raya was accepted and null hypotheses (Ho) stating there is no significant effect of English cartoon movie toward vocabulary score at the seventh graders of MTs Muslimat Nu Palangka Raya was rejected, It is proved the value tobserved was higher than ttable, either at significance level 5% or 1% (1.99<3.201>2.64). It meant that teaching vocabulary using English cartoon movie gave significant effect on vocabulary score at the seventh graders of MTs Muslimat Nu Palangka Raya. It is recommended that the teacher apply this media teaching vocabulary.

ABSTRAK

Penelitian ini ditujukan untuk mengukur keefektifan film kartun bahasa Inggris terhadap nilai kosakata pada siswa kelas tujuh di MTs Muslimat Nu Palangka Raya. Jenis penelitian ini adalah pendekatan kuantitatif dengan desain eksperimen-semu, tanpa pengacakan,kelompok kontrol, pra-uji-pasca-uji. Peneliti menyiapkan rencana pelaksanaan pembelajaran, melakukan pengajaran dan menghitung nilai siswa dari pra-test hingga pasca-test. Masalh penelitian adalah “Apakah siswa yang di ajarkan menggunakan film kartun bahasa Inggris mempunyai nilai kosakata yang lebih baik di bandingkan dengan di ajarkan tanpa fil kartun bahasa Inggris?”.
Populasi dari penelitian ini adalah seluruh siswa kelas tujuh dari MTs Muslimat Nu Palangka Raya pada tiga kelas, masing-masing terdapat 39 siswa. Kemudian peneliti memlih kelas VII-A sebagai kelas kontrol dan VII-B sebagai kelas eksperimen yang keduanya sebagai sampel dengan menggunakan teknik sample acak Clustering. Peneliti menggunakan T-test untuk menganalisa data.

Hasil dari pengujian normalitas diperoleh nilai asymptotic significance (0.121) yang mana lebih tinggi dari tingkat signifikan 0.05. Oleh sebab itu dapat di simpulkan bahwa data distribusi dari peneltian ini adalah normal. Selanjutnya berdasarkan hasil pengujian homogenitas diperoleh hasil signifikan hitung (0.80) yang mana lebih tinggi dari (α=0.05). Dari hasil itu dapat di simpulkan bahwa data penelitian ini memiliki varian yang homogeny. Berdasarkan perhitungan menggunakan T-test pada penghitungan manual, diperoleh tobserved (3.5408684)
Memiliki dan ttable pada level signifikan 5% (1.99). Itu berarti tobserved>ttable.. Hasil T-test menggunakan perhitungan SPSS 18.0 di peroleh tobserved (3.201) lebih tinggi dari alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa ada efek yang signifikan pada Film kartun bahasa Inggris terhadap nilai kosakata pada siswa kelas tujuh di MTs Muslimat Nu Palangka Raya dapat di terima dan hipotesis nol (Ho) yang menyatakn bahwa tidak ada efek yang signifikan pada film kartun basaha Inggris terhadap nilai kosakata pada siswa kelas tujuh di MTs Muslimat Nu Palangka Raya di tolak. Ini terbukti dari nilai tobserved lebih tingg dari ttable pada tingkat signifikan 5% atau 1% (1.99<3.201>2.64). Ini berarti pengajaran kosakata dengan menggunakan Film katun bahasa Inggris memberikan efek yg signifikan terhadap nilai kosakata siswa kelas tujuh MTs Muslimat Nu Palangka Raya. Ini dapat direkomendasikan bahwa guru menerapkan media tersebut dalam mengajar kosakata.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: English Cartoon Movie; vocabulary score; Film Kartun Bahasa Inggris; kosakata
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200102 Communication Technology and Digital Media Studies
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 01 Aug 2017 07:39
Last Modified: 01 Aug 2017 07:39
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/682

Actions (login required)

View Item View Item