The effect of comic strips toward eighth grade students in recount text of MTs Muslimat NU Palangka Raya

Wulandari, Nanik (2016) The effect of comic strips toward eighth grade students in recount text of MTs Muslimat NU Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Skripsi Nanik.pdf

Download (3MB) | Preview

Abstract

The purposes of this research was to measure the effectiveness of using comic strips toward the eighth grade students in recount text of MTS Muslimat NU Palangka Raya. The type of study was quasi-experimental design and the researcher used quantitative approach in finding out the answer of problem of study. The writer designed the lesson plan, conducted the treatment, and observed the students’ scores by pre-test and post-test.
The population of this research was class VIIIA, VIIIB and VIIIC in MTs Muslimat NU Palangka Raya. The total of population was 105 students and the sample of this research was 70 students in class VIIIA and VIIIC. The writer applied Independent Sample T-Test calculation to test the hypothesis to analyze the data.

The result testing normality found significance (0.426) that was higher than significance level (α = 0.05) it could be concluded the data was in normal distribution. The result homogeneity showed that the sigficance observed (0.312) higher than (α = 0.01) it could be concluded that the data was homogeneity distribution. The result of independent sample T-Test with SPSS 21.0 and manual calculation: The result of tobservedwas 10.322and the ttablewas 2.00 at 5% and 2,67 at 1% . The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that there was any significant effect of using comic strips toward the eight grade students in recount text of MTS Muslimat NU Palangka Raya was accepted and the Null Hypothesis (Ho) stating that there was no any significant effect of of using comic strips comic strips toward the eight grade students in recount text of MTS Muslimat NU Palangka Raya was rejected. It meant that there was any significant effect of using comic strips toward the eight grade students in recount text of MTS Muslimat NU Palangka Raya.

ABSTRAK

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengukur efektivitas menggunakan komik stripsterhadap siswa kelas delapan dalam recount teks di MTS Muslimat NU Palangka Raya. Jenis penelitian adalah desain kuasi-eksperimental dan peneliti menggunakan pendekatan kuantitatif dalam mencari tahu jawaban dari masalah penelitian. Penulis merancang rencana pelajaran, melakukan tindakan, dan mengamati nilai siswa dari pre-test dan post-test. Populasi penelitian ini adalah kelas VIIIA, VIIIB dan VIIIC di MTs Muslimat NU Palangka Raya. Total populasi adalah 105 siswa dan sampel penelitian ini adalah 70 siswa di VIIIA kelas dan VIIIC. Penulis menerapkan Independent Sample T-Test perhitungan untuk menguji hipotesis untuk menganalisis data.

Hasil pengujian normalitas ditemukan signifikansi (0,426) yang lebih tinggi dari tingkat signifikansi (α = 0,05) dapat disimpulkan data dalam distribusi normal. Hasil homogenitas menunjukkan bahwa sigficance diamati (0,312) lebih tinggi dari (α = 0,01) dapat disimpulkan bahwa data itu distribusi homogenitas. Hasil sampel independen T-Test dengan SPSS 21.0 dan perhitungan manual: hasil tobserved adalah 10,322 dan ttabel adalah 2,00 pada 5% dan 2,67 pada 1%. Hasil pengujian hipotesis ditentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa ada pengaruh yang signifikan dari menggunakan komik strips terhadap siswa kelas delapan dalam recount teks di MTS Muslimat NU Palangka Raya diterima dan Hipotesis Nol (Ho) yang menyatakan bahwa tidak ada pengaruh yang signifikan dari penggunaan komikstrips terhadap siswa kelas delapan dalam recount teks di MTS Muslimat NU Palangka Raya ditolak. Ini berarti bahwa ada pengaruh yang signifikan dari menggunakan komik strips terhadap siswa kelas delapan dalam recount teks di MTS Muslimat NU Palangka Raya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Effect; comis strips; writing ability; recount text; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200104 Media Studies
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 25 Jul 2017 08:12
Last Modified: 25 Jul 2017 08:12
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/653

Actions (login required)

View Item View Item