The role of formal environment (English lecturers and peers) in student’s English vocabulary acquisition in English education study program in academic year 2014/2015

Patjrianur, Muhammad (2016) The role of formal environment (English lecturers and peers) in student’s English vocabulary acquisition in English education study program in academic year 2014/2015. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract.pdf

Download (2MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I.pdf

Download (302kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II.pdf

Download (485kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III.pdf

Download (193kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V.pdf

Download (148kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (344kB) | Preview

Abstract

This study aimed to investigate The Role of Formal Environment (English Lecturers and Peers) in Student’s English Vocabulary Acquisition in English Education Study Program in Academic Year 2014/2015. Consequently, the purpose of the study were : (1) To investigate the role of english lecturers and peers in student’s english vocabulary acquisition in english education study program academic year 2014/2015. (2) To describe the role of english lecturers and peers on helping student in acquiring english vocabulary at english education study program academic year 2014/2015.

This study used descriptive qualitative design with Naturalistic qualitative in finding out the answer of problem of the study. The population of study was the students of English Education Study Program forth semester in IAIN Palangka Raya which consisted of three speaking classes. The writer took the sample of three speaking classes where A class consisted of 20 students, B class consisted of 18 students and C class concited of 18 students. Writer did the observation, documentation to identify the whole class activity and interview to find the opinion from the student. The sample for interview was determined by using snowballing sampling technique and the result subject become 9 students from three classes.

The finding of this study showed some points as follows: First, lecturers in speaking class showed his or her roles as controller, manager, director, facilitator, resource, and peer as a helper. In the other side out of those roles there are some other roles impact the classroom activity those are language authority, disciplinarian, discussion leader, material developer, strategy trainer, cultural informant, corrector, vocabulary provider. Second, lecturers in speaking class provide some ways in helping the student acquire the new word.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk menginvestigasi Peran Lingkungan Formal (Doseb Bahasa Inggris dan Teman Sebaya) Dalam Pemerolehan Kosa Kata Bahasa Inggris di Program Studi Tadris (Pendidikan) Bahasa Inggris Tahun Akademik 2014/2015. Maksud dari penelitian ini adalah sebagai berikut: (1) untuk mengivestigasi Peran Lingkungan Formal (Dosen Bahasa Inggris dan Teman Sebaya) Dalam Pemerolehan Kosa Kata Bahasa Inggris di Program Studi Tadris (Pendidikan) Bahasa Inggris Tahun Akademik 2014/2015. (2) untuk menggambarkan Peran dari Dosen Bahasa Inggris dan Teman Sebaya dalam Membantu Mahasiswa Memperoleh Kosa Kata Bahasa Inggris di Program Studi Tadris (Pendidikan) Bahasa Inggris Tahun Akademik 2014/2015.

Penelitian ini menggunakan desain deskriptif kualitatif dengan metode kualitatif naturalistik untuk menemukan jawaban dari permasalahan penelitian. Populasi dari penelitian ini ada mahasiswa Program Studi Tadris (Pendidikan) Bahasa Inggris semester empat IAIN Palangka Raya yang mana terdiri dari tiga kelas speaking. Penulis mengambil tiga kelas speaking sebagai sampel yang mana kelas A terdiri dari 20 mahasiswa, kelas B terdiri dari 18 mahasiswa, kelas C terdiri dari 18 mahasiswa. Penulis melakukan observasi dan dokumentasi untuk merekam semua kegiatan kelas, dan melakukan wawancara untuk mencari pendapat mahasiswa. Sampel untuk wawancara ditentukan menggunakan teknik snowballing dan hasilnya subjek penelitian berjumlah 9 mahasiswa dari tiga kelas.

Temuan dari penelitian ini menunjukan beberapa poin sebagai berikut: Pertama, dosen di kelas speaking menunjukan peran mereka sebagai Pengendali, Penata, Pengarah, Fasilitator, Sumber dan teman sebaya sebagai Penolong. Di sisi lain dari enam peran di atas ada peran lain yang memberikan dampak dalam kegiatan belajar mengajar yang mana dosen berperan sebagai pemangku bahasa, orang yang disiplin, pemimpin diskusi, pengembang materi, pemberi strategi belajar, budayawan, pengoreksi, pemberi kosa kata baru. Kedua, dosen di kelas speaking memberikan beberapa cara dalam rangka membantu mahasiswa memperoleh Kata baru.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: role; formal environment; vocabulary; acquisition; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 25 Jul 2017 02:48
Last Modified: 25 Jul 2017 02:48
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/648

Actions (login required)

View Item View Item