The effect of concept mapping using facebook toward students’ writing ability of the eight graders SMPN 8 Palangka Raya

Sari, Mita Purnama (2016) The effect of concept mapping using facebook toward students’ writing ability of the eight graders SMPN 8 Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Skripsi Mita P.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

The researchis aimed at measuring thesignificant effect of concept mapping technique using facebook to increase students’ writing descriptive text score at eight graders of SMPN 8 PalangkaRaya.The study belonged to quantitative research with Quasy Experimental Design.

The population of study was the eight graders at SMPN 8 PalangkaRaya which consisted of three classes. The writer took the sample of two classes are VIII.3 as control group and VIII.4 as experimental group. The number of students of control group were 30 students and the number of experimental group were 30 students. The sample was determined using cluster sampling technique.

The finding showed, that the value of ttest = 3.39 withttable=2.01 at 5% level of significance and ttable=2.68 at 1% level of significance with degrees of freedom=58. It showed that the ttest was higher than the ttable. The results of this study apply quantitative research with experimental design. Developed the plan of data analysis showed that the height of the tobserved = 3.39 higher thanttable =2.01 and =2.68. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha)stating significant effect using facebook in writing descriptive text at eight graders of SMPN 8 PalangkaRayawas accepted and the Null Hypothesis (Ho)stating no significant effect using concept mapping in writing descriptive text at eight graders of SMPN 8 PalangkaRayawas rejected. It meant that there was significant effect of concept mapping technique using facebook in writing descriptive text at eight graders of SMPN 8 PalangkaRaya. It was recommended that both teacherand facebook in pre-writing.

ABSTRAK

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada pengaruh yang berarti dalam menggunakan konsep mapping tehnik menggunakan facebook dalam menulis teks deskriptip siswa kelas delapan SMPN 8 PalangkaRaya. Penelitian ini termasuk penelitian kuantitatif dengan desain Kuasi Eksperimental.Populasi dari studi ini adalah murid kelas delapan (VIII) SMPN 8 Palangka Raya yang tediri dari 08 kelas.Penulis mengambil sampel dari dua kelas yaitu kelas VIII.3 sebagai kelas control dan kelas VIII.4 sebagaI kelas experimental. Jumlah siswa dari kelas control adalah 30 siswa dan jumlah siswa dari kelas VIII..4 adalah 30 siswa. Sampel tersebut ditentukan dengan teknik KlusterSampel.

Hasil telah ditemukan,bahwa nilai darittes= 3.39 danttabel= 2.01 pada taraf signifikansi 5% danttabel= 2.68 pada taraf signifikansi 1% dengan derajat kebebasan = 58. Hasil dari penelitian ini menerapkan penelitian kuantitatif dengan desain eksperimental. Penulis menyusun Rencana data analisis menunjukkan bahwatobserved= 3.39 lebih tinggi darittable= 2.01 and 2.68. Hasil dari Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa ada pengaruh yang signnifikan facebook dalam pembelajaran teks deskrip terhadap keahlian tulisan siswa kelas delapan SMPN 8 Palangka Raya telah diterima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa tidak ada pengaruh yang signifikan konsep mapping dalam pembelajaran teks deskriptip terhadap keahlian tulisan siswa kelas delapan SMPN 8 Palangka Raya telah ditolak. Ini artinya bahwa ada pengaruh yang signifikan oleh tehnik konsep mapping menggunakan facebook dalam pembelajaran teks deskriptip terhadap keahlian tulisan siswa kelas delapan SMPN 8 Palangka Raya.Penelitian ini direkomendasikan untuk guru untuk menerapkan facebook saat menulis bebas.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Effective; concept mapping; facebook, writing, descriptive text; bahasa inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200102 Communication Technology and Digital Media Studies
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 24 Jul 2017 08:11
Last Modified: 24 Jul 2017 08:11
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/646

Actions (login required)

View Item View Item