The effect of project based learning using cartoon story maker on writing sill at MAN katingan Hilir

Ningsih, Ika Kusuma (2016) The effect of project based learning using cartoon story maker on writing sill at MAN katingan Hilir. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract.pdf

Download (381kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I.pdf

Download (225kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II.pdf

Download (642kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III.pdf

Download (254kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (632kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V.pdf

Download (151kB) | Preview

Abstract

The researh aimed to measure the significant effect of Projrct Based Learning using Cartoon Story Maker to increase students’ writing recount text score at tenth graders of MAN Katingan Hilir.

The study included in quantitative research with Quasy Experimental Design.The researcher designed the lesson plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pretest and posttest. The population of study was the tenth graders at MAN Katingan Hilir which consisted of two classes. The researcher took the sample of two classes are X- B as control group and X-A as experimental group . The sample were determined using censuss sampling technique.

After getting the data were from pretest and posttest, the researcher analyzed the data using SPSS 21. Program to test the hypothesis stated based on the result of analysis, it was found that the value of ttest = 3.53 with ttable=2.00 at 5% level of significance. It showed that the ttest was higher than the ttable. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that there was significant effect of Project Based Learning using Cartoon Story Maker in writing recount text at tenth graders of MAN Katingan Hilir was accepted and the Null Hypothesis (Ho) stating that there was no significant effect of Project Based Learning using Cartoon Story Maker in writing recount text at tenth graders of MAN Katingan Hilir was rejected. It meant that there was significant effect of Project Based Learning using Cartoon Story Maker in writing recount text at tenth graders of MAN Katingan Hilir. This research recommended in writing recount text for the students, teachers, and also for the next researchers.

ABSTRAK

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada pengaruh yang berarti dalam menggunakan aplikasi Cartoon Story Maker dalam menulis teks recount siswa kelas sepuluh MAN Katingan Hilir.

Penelitian ini termasuk penelitian kuantitatif dengan desain Kuasi Eksperimental. Penulis menyusun rencana pembelajaran, memberikan perlakuan dan mengobservasi skor siswa dengan Pra-uji dan Pasca-uji. Populasi dari studi ini adalah murid kelas sepuluh (X) MAN Katingan Hilir yang tediri dari 2 kelas. Penulis menggunakan semua kelas untuk dijadikan sampel yaitu X-B sebagai kelas kontrol dan X-A sebagai kelas eksperimen. Sampel tersebut ditentukan dengan tekni Kensus Sampel.

Setelah mendapatkan data dari Pra-uji dan Pasca-uji, penulis menganalisis data tersebut menggunakan rumus ttest untuk menguji hipotesis yang telah ditetapkan. Berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai dari ttes= 3.53 dan ttabel= 2.00 pada taraf signifikansi 5%. Hasil dari penelitian ini menerapkan penelitian kuantitatif dengan desain eksperimental. Penulis menyusun Rencana data analisis menunjukkan bahwa tobserved=2.210 lebih tinggi dari ttable=2.00. Hasil dari Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa ada pengaruh yang signifikan oleh Cartoon Story Maker dalam dalam pembelajaran teks recount terhadap keahlian tulisan siswa kelas sepuluh MAN Katingan Hilir telah diterima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa tidak ada pengaruh yang signifikan oleh Cartoon Story Maker dalam dalam pembelajaran teks recount terhadap keahlian tulisan siswa kelas sepuluh MAN Katingan Hilir telah ditolak. Ini artinya bahwa bahwa ada pengaruh yang signifikan oleh Cartoon Story Maker dalam pembelajaran teks recount terhadap keahlian tulisan siswa kelas sepuluh MAN Katingan Hilir. Penelitian ini direkomendasikan untuk siswa-siswa, guru-guru, dan juga untuk peneliti selanjutnya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Effect; Cartoon Story Maker; project based learning; writing; menulis; English; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200102 Communication Technology and Digital Media Studies
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 18 Jul 2017 01:57
Last Modified: 18 Jul 2017 01:57
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/634

Actions (login required)

View Item View Item