Hilmiah, Hilmiah (2016) English teaching methods used by English tutors in teaching vocabulary for young learners at GLC English course of Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Skripsi Hilmiah.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
One of important factors for students in learning English is vocabulary. In addition to that factor, the teachers' ability in applying a method can also influence the students' vocabulary development. Therefore, this study proposed one of the possibility ways of introducing the vocabulary teaching which is mainly focused on the beginner level. The problems of the study were (1) What is the method used by the English tutors in teaching vocabulary for young learner at Global Learning Center? (2) How does the method applied by the English tutors in teaching vocabulary for young learner at Global Learning Center? (3) What is the obstacle faced by English tutors in implementing the methodin teaching vocabulary for young learner at Global Learning Center?. Therefore, the purposes of the study were: (1) To know the method used by the English tutors in teaching vocabulary for young learner at Global Learning Center. (2) To describe the implementation of the method which is used by English tutors in teaching vocabulary for young learner at Global Learning Center. (3) To determine the obstacle faced by English tutors in implementing the methodin teaching vocabulary for young learner at Global Learning Center?
In conducting this study, writer used qualitative research approachwith descriptive qualitative method. The data was collected by doing observation, interview, and documentation. In analyzing the data, it used techniques of data collection, data reduction, data display, and conclusion.
The main research finding were: 1) English tutors applied Grammar Translation Method in teaching vocabulary for young learner at Global Learning Center English Course of Palangka Raya. 2)There was a technique from Grammar Translation Method that tutors adapt,that wasmemorization. Students were given a list of target language vocabulary and their native language equivalents and they were asked to memorize them.There were two points that writer found from the field related to tutors’ behavior in the classroom activity besides teaching learning activities. First, every tutors tried to give student individual attention. Second, tutors made students fell comfortable in the classroom by letting them move to another seat or sit on the flooras long as they do not make a fuss and bother other students.3) There are two obstacles that English tutors faced when implemented the method in teaching vocabulary for young learner at Global Learning Center English Course of Palangka Raya, they are; (a) Students got bored during teaching and learning process, (b) Tutors could not monitor the students individually when students did repetition in the chorus.
ABSTRAK
Salah satu faktor penting bagi siswa dalam belajar bahasa Inggris adalah kosakata. Selain faktor itu, kemampuan guru dalam menerapkan metode juga dapat mempengaruhi pengembangan kosakata siswa. Oleh karena itu, penelitian ini mengusulkansalah satu cara kemungkinan memperkenalkan pengajarankosakata yang terutama difokuskan pada tingkat pemula. Rumusan masalah dari penelitian ini adalah: (1) Apa metode yang digunakan tutor bahasa Inggris dalam mengajar kosa kata untuk pembelajar muda di lembaga kursus Global Learning Center, (2) Bagaimana metode itu diterapkan oleh tutor bahasa Inggris dalam mengajar kosa kata untuk pembelajar muda di lembaga kursus Global Learning Center?, and (3) apa kendala yang dihadapi oleh tutor bahasa Inggris dalam menerapkan metode tersebut dalam mengajar kosa kata untuk pembelajar muda di Global Learning Center. Oleh karena itu, tujuan dari penelitian ini adalah: 1) Untuk mengetahui metode yang digunakan tutor bahasa Inggris dalam mengajar kosa kata untuk pembelajar muda di lembaga kursus Global Learning Center, 2) Untuk mendeskripsikan bagaimana metode itu diterapkan oleh tutor bahasa Inggris dalam mengajar kosa kata untuk pembelajar muda di lembaga kursus Global Learning Center, 3) untuk menentukan apa kedala yang dihadapi tutor bahasa Inggris dalam menerapkan metode tersebut dalam mengajar kosa kata untuk pembelajar muda di lembaga kursus Global Learning Center.
Dalam melaksanakan penelitian ini, peneliti megunakan pendekatan kualitatif dengan metode deskriptif. Data dikumpulkan dengan melaksanakan observasi, wawancrara dan dokumentasi. Dalam menganalisis data digunakan teknik pengumpulan data, pemilihan data, pemaparan data dan kesimpulan.
Hasil yang diperoleh adalah: 1) Tutor bahasa Inggris menerapkan Grammar Translation Method dalam mengajar kosa kata untuk pembelajar muda di Global Learning Center Palangka Raya. 2) Teknik yang diadaptasi oleh tutor bahasa Inggris dari Grammar Translation Method adalah hafalan. Siswa diberikan daftar kosa kata bahasa Inggris dan artinya dan kemudia mereka diminta untuk menghafalkannya. 3) Ada dua kendala yang dihadapi oleh tutor bahasa Inggris dalam menerapkan metode tersebut dalam mengajar kosa kata untuk pembelajar muda di Global Learning Center Palangka Raya, yaitu: a) Siswa merasa bosan selama proses belajar mengajar, b) Tutor tidak bisa mengawasi siswa satu persatu ketika siswa melakukan pengulangan secara bersama-sama.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | English teaching method; Global Learning Center (GLC); vocabulary; young learner; bahasa Inggris; English |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 17 Jul 2017 08:41 |
Last Modified: | 17 Jul 2017 08:41 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/632 |
Actions (login required)
View Item |