Sadani, Fika Ayu (2016) Incidental vocabulary acquisition through reading online newspapers by the third semester students at the English Education Study program of IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstrak FI.pdf Download (856kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I.pdf Download (367kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II.pdf Download (289kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter III.pdf Download (487kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter IV.pdf Download (519kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter V.pdf Download (150kB) | Preview |
Abstract
Incidental vocabulary acquisition means learners could acquire vocabulary by paying their attention to other things, especially information carried on by the language, and not to learn vocabulary technically. The objectives of the study are (a) To measure the effect of reading online newspapers toward students’ vocabulary acquisition incidentally by the third semester students at the English education study program of IAIN Palangka Raya and (b) To describe the third semester students’ attitudes at the English education study program of IAIN Palangka Raya towards learning words incidentally to acquire vocabulary through reading English texts and online newspapers.
The researcher used quantitative method with quasi-experimental design. The population of the study were the third semester students at the English Education Study Program of IAIN Palangka Raya which consist of 45 students. The researcher used clustering sampling in this study and took two classes as control class and experiment class.
Then the researcher used Paired Simple T Test to analyze the data test and the result showed that (a) there was significant effect of reading online newspapers toward students’ vocabulary acquisition incidentally with tvalue was higher than ttable (-(2.179) ≤ -6.150 ≥ -(3.055)). (b) The third semester students had positive attitudes at the English education study program of IAIN Palangka Raya towards learning words incidentally to acquire vocabulary through reading English texts and online newspapers. Because of the mean score were for reading English texts was 3.62-4.00 and for reading online newspapers was 3.46-4.15 classified into moderately agree to agree. Beside that, the students give positive atitudes while reading process.
This study has the limited time, so for the future researcher should be conduct the longer time in their research, because in the term of incidental vocabulary acquisition and the students’ attitudes, the process is the important one.
ABSTRAK
Pemerolehan kosakata secara tidak disengaja maksudnya pelajar bisa memperoleh kosakata dengan mereka memperhatikan pada hal yang lain, khususnya informasi yang dibawa oleh bahasa, dan tidak untuk belajar kosakata secara teknis. Tujuan dari penelitian ini adalah (a) untuk mengukur pengaruh dari membaca koran elektronik terhadap pemerolehan kosakata mahasiswa secara tidak disengaja oleh mahasiswa semester III Pendidikan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya dan (b) untuk menggambarkan cara berpikir atau perilaku mahasiswa semester III Pendidikan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya terhadap pembelajaran kosakata secara tidak disengaja untuk memperoleh kosakata melalui membaca teks Bahasa Inggris dan koran elektronik.
Peneliti menggunakan metode Kuantitatif dengan desain quasi-experiment. Populasi dari penelitian ini adalah mashasiswa semester III Pendidikan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya yang terdiri dari 40 mahasiswa. Peneliti menggunaan sampling kluster dalam penelitian ini dan mengambil dua kelas sebagai kelas kontrol dan kelas experimen.
Kemudian peneliti menggunakan Paired Simple T Test untuk menganalisis data test dan hasilnya menunjukakn bahwa (a) ada pengaruh yang signifikan dari membaca koran elektronik terhadap pemerolehan kosakata mahasiswa secara tidak disengaja dengan thitung lebih tinggi daripada ttabel (-(2.179) ≤ -6.150 ≥ -(3.055)). (b) mahasiswa semester III Pendidikan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya memiliki cara piker atau perilaku yang positif terhadap pembelajaran pemerolehan kosakata secara tidak disengaja untuk memperoleh kosakata melaui membaca teks bahasa Inggris dan koran elekronik. Karena dari nilai rata-rata adalah untuk membaca teks bahasa Inggris 3.62-4.00 dan untuk membaca koran elektronik 3.46-4.15 tergolong ke sedang (netral) sampai setuju. Disamping itu, mahasiswa juga memberikan cara pikir atau perilaku yang positif saat proses membaca.
Penelitian ini memiliki waktu yang sangat singkat, jadi untuk peneliti selanjutnya seharusnya menyediakan waktu yang lebih lama untuk penelitian mereka, karena dalam hal pemerolehan kosakata secara tidak disengaja dan cara pikir atau perilaku siswa, proses adalah yang paling penting.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Incidental vocabulary; vocabulary acquisition; incidental vocabulary acquisition; reading; online newspaper; bahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 17 Jul 2017 03:50 |
Last Modified: | 17 Jul 2017 03:50 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/629 |
Actions (login required)
View Item |