Widiyantari, Erlina (2016) The effect of TGT (Team Game Tournament) toward vocabulary mastery at seventh grade of SMP Negeri 1 Palangka Raya 2015/2016. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Skripsi Erlina.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Vocabulary is central of language and of critical importance to typical language. Without a sufficient vocabulary, one cannot communicate effectively or express his ideas in both oral written form. Having a limited vocabulary is also a barrier that precludes students form learning a foreign language.
The objective of this study is to know whether Teams Games Tournament TGT technique is effective to improve students’ mastery of vocabulary to seventh grade students of SMP NEGERI 1 Palangka Raya in academic year 2015/2016.
The result of data analysis used t-test showed, the value of to was 0.401 with degree of freedom (df)= 72 in the significance 5%=1.666 and the significance of 1% 2.379. It meant that, to < ttable (to was lower than ttable). So, the alternative hypothesis (Ha) was accepted. Then the null hypothesis (Ho) was accepted there was no significant effect of using Team Games Tournament (TGT) Model toward student’s Vocabulary Mastery at seventh grade students of SMP Negeri 1 Palangka Raya.
It is give contribution to the English teachers about the important of game in support teaching learning process especially vocabulary. It is recommended to the teacher that teaching Vocabulary mastery by Team Games Tournament (TGT) Tehniquecan motivate the students. A teacher should help the students to find a good and enjoyable study which is appropriate to the way the students think and the student’ age. Also, a teacher should help them get broader information and knowledge from TGT.
ABSTRAK
Kosakata merupakan pusat bahasa dan sangat penting untuk bahasa yang khas. Tanpa kosakata yang cukup, seseorang tidak dapat berkomunikasi secara efektif atau mengungkapkan ide-idenya baik dalam bentuk tertulis lisan. Memiliki kosakata yang terbatas juga merupakan penghalang yang menghalangi siswa membentuk belajar bahasa asing
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah teknik Teams Games Tournament TGT efektif untuk meningkatkan penguasaan siswa terhadap kosakata untuk siswa kelas VII SMP NEGERI 1 Palangka Raya pada tahun akademik 2015/2016.
Hasil analisis data yang digunakan t-test menunjukkan, nilai untuk itu 0,401 dengan derajat kebebasan (df) = 72 di signifikansi 5% = 1,666 dan signifikansi 1% 2,379. Ini berarti bahwa, untuk <ttabel (untuk lebih rendah dari ttabel). Jadi, hipotesis alternatif (Ha) diterima. Maka hipotesis nol (Ho) diterima tidak ada pengaruh yang signifikan dari menggunakan Team Games Tournament (TGT) Model terhadap siswa Vocabulary Mastery untuk siswa kelas VII SMP Negeri 1 Palangka Raya.
Hal ini memberikan kontribusi terhadap guru bahasa Inggris tentang penting dari permainan dalam mendukung pengajaran proses belajar terutama kosakata. Disarankan untuk guru yang mengajar Kosakata penguasaan oleh Tim Games Tournament (TGT) Tehniquecan memotivasi siswa. Seorang guru harus membantu siswa untuk menemukan studi yang baik dan menyenangkan yang sesuai dengan cara siswa berpikir dan usia siswa. Juga, seorang guru harus membantu mereka mendapatkan informasi yang lebih luas dan pengetahuan dari TGT
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | team games tournament (tgt); vocabulary mastery; kosakata; bahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 14 Jul 2017 07:04 |
Last Modified: | 14 Jul 2017 07:04 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/623 |
Actions (login required)
View Item |