The effect of split information activity toward students’ speaking ability at the eleventh grade of SMAN 1 Pangkalan Lada

Soleh, Ahmad (2016) The effect of split information activity toward students’ speaking ability at the eleventh grade of SMAN 1 Pangkalan Lada. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Skripsi AS.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

The purpose of this research was to measure the effect of split information activity toward students’ speaking ability at the eleventh grade students at SMAN 1 Pangkalan Lada. It result focus on rereporting orally in monologue after the students giving and receiving their information. The problem of study was” Is there significant effect of split information activity in teaching speaking ability at the eleventh grade students at SMAN 1 Pangkalan Lada?”

The type of this study was quasi- experiment research. There were two samples classes, they were class XI IPA 1 as the control group and XI IPA 2 as the experiment group, and the total number of two samples classes was 56 students. In this study writer used inter-rater. Writer was helped by English Teacher at SMPN 1 Pangkalan Lada as first tester for pre-test and post-test. Second rater was writer myself. The writer gave pre-test to both classes, then writer gave treatment by split information activity to the experiment class and he gave traditional teaching to the control class. After that, the writer gave post-test to the both classes. To calculate hypothesis, writer used manual calculation and SPSS 18.00 program to support manual calculation.

The result of manual calculation showed that the calculated value (tobserved) was greater than ttable at 5% significance or 2,325>2,010. The result from SPSS program was 2,366>2,010. This indicated the result of hypothesis, Ha there was significant effect of split information activity at the eleventh grade students at SMAN 1 Pangkalan Lada was accepted and Ho there was not significant effect of split information activity at the eleventh grade students at SMAN 1 Pangkalan Lada was rejected. So, the writer recommend split information activity used in teaching speaking.

ABSTRAK

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengukur pengaruh dari split information activity terhadap kemampuan berbicara siswa kelas sebelas di SMAN 1 Pangkalan Lada. Hasil penelitian ini fokus pada melaporkan kembali secara lisan dalam monolog setelah para siswa saling memberi dan menerima informasi. Masalah dari pengajaran ini adalah “apakah ada pengaruh dari split information activity dalam pengajaran kemampuan berbicara pada kelas sebelas di SMAN 1 Pangkalan Lada?”

Tipe dari penelitian ini adalah quasi-expreiment. Terdapat dua kelas yang menjadi sampel penelitian, yaitu kelas XI IPA 1 sebagai kelas kontrol dan XI IPA 2 sebagai kelas experiment, dan jumlah keseluruhan dua kelas sample adalah 56 siswa. Dalam penelitian ini penulis menggunakan inter-rater. Penulis dibantu Guru Bahasa Inggris SMAN 1 Pangkalan Lada sebagai rater pertama untuk pre-test dan post-test. Rater keduanya adalah penulis sendiri. Penulis memberikan pre-test kepada kedua kelas, kemudian memberikan pengajaran dengan split information activity pada kelas experiment dan tradisional pengajaran pada kelas kontrol. Setelah itu penulis memberikan post-test kepada kedua kelas. Untuk menghitung data dari hipotesis penulis menggunakan perhitungan manual dan program SPSS 18.00 untuk bantuan perhitungan manual.

Hasil dari perhitungan manual menunjukkan tobserved lebih besar daripada ttable di tingkat kesalahan 5% atau 2,325>2,010. Dan hasil dari SPSS adalah 2,366>2,010. Ini menunjukkan hasil dari Ha adalah ada pengaruh signifikan dari split information activity dalam pembelajaran kemampuan berbicara siswa kelas sebelas di SMAN 1 Pangkalan Lada adalah diterima, dan Ho tidak ada pengaruh yang signifikan dari split information activity dalam pembelajaran kemampuan berbicara siswa kelas sebelas di SMAN 1 Pangkalan Lada adalah ditolak. Jadi, penulis merekomendasikan agar split information activity digunakan dalam pembelajaran speaking.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Split Information Activity; speaking ability; kemampuan berbicara; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200101 Communication Studies
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 12 Jul 2017 01:42
Last Modified: 12 Jul 2017 01:42
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/612

Actions (login required)

View Item View Item