The effect of hot seating technique on vocabulary size at the eleventh grade students of MA Muslimat NU Palangka Raya

Subekti, Agus (2016) The effect of hot seating technique on vocabulary size at the eleventh grade students of MA Muslimat NU Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstrak AS.pdf

Download (978kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Cahapter I.pdf

Download (234kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II.pdf

Download (389kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III.pdf

Download (463kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (606kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Cahapter V.pdf

Download (217kB) | Preview

Abstract

The purpose of this study was to measure the effect of using hot seating tecnique on vocabulary size at the eleventh grade students at MA Muslimat NU Palangka Raya.

In this study, the writer used pre-experimental design. Where the writer used one class, The writer used Pre-experimental by One-Group Pre test–Post test Design. The population of the study was all of the eleventh grade students of MA Muslimat NU Palangka Raya which consist of 52 students. In this study, there was not control group; the writer chosed XI-IPA as sample which consists of 32 students. In this study, the writer used t-test formula to examine the hypothesis.

The result of t test using manual calculation, it found that t observed was higher than t table at 5% and 1% significance level (2.04 < 10.816 > 2.76) and the result of t-test using SPSS 20 calculation found the calculated value t observed was higher than t table at 1% and 5% significance level or (2.04 < -6.522 > 2.76). It meant Ha was accepted and Ho was rejected. This finding indicated that the alternative hypothesis (Ha) stating that using hot seating technique gave effect to students’ vocabulary size at the eleventh grade students at MA Muslimat NU Palangka Raya was accepted. In other words, the null hypothesis (Ho) stating that using hot seating technique did not gave effect to students’ vocabulary size at the eleventh grade students at MA Muslimat NU Palangka Raya was rejected. Hot seating technique is one of technique used to develop the students’ vocabulary. It could help the students more motivated to remember words, than they have received from the teacher or a textbook (the students could learn it easily). Therefore, the writer recommended to the students to use hot seating technique as a technique to increase their ability in English vocabulary.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengukur keefektifan penggunaan tehnik kursi panas pada penguasaan kosakata pada siswa kelas XI MA Muslimat NU Palangka Raya.

Dalam penelitian ini, penulis menggunakan desain pre-eksperimental, dimana penulis menggunakan satu kelas, Penulis menggunakan Pre-eksperimental dengan One-Group Pre tes-Post Desain tes.. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas sebelas MA Muslimat NU Palangka Raya yang berjumlah 52 siswa. Dalam penelitian ini, tidak ada kelompok kontrol. penulis memilih XI-IPA sebagai sampel yang terdiri dari 32 siswa. Dalam penelitian ini, penulis menggunakan rumus t-test untuk menguji hipotesis.

Hasil uji t dengan menggunakan perhitungan manual, ditemukan bahwa t diamati lebih tinggi dari t tabel sebesar 5% dan tingkat 1% signifikansi (2,04 <10,816> 2,76) dan hasil t-test menggunakan SPSS 20 perhitungan menemukan nilai yang dihitung t diamati lebih tinggi dari t tabel pada 1% dan tingkat signifikansi 5% atau (2,04 <-6,522> 2,76). Itu berarti Ha diterima dan Ho ditolak. Temuan ini menunjukkan bahwa hipotesis alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa menggunakan teknik kursi panas memberi efek ukuran kosakata siswa pada siswa kelas XI di MA Muslimat NU Palangka Raya diterima. Dengan kata lain, hipotesis nol (Ho) yang menyatakan bahwa menggunakan teknik kursi panas tidak memberi efek ukuran kosakata siswa pada siswa kelas XI di MA Muslimat NU Palangka Raya ditolak. Teknik kursi panas adalah salah satu teknik yang digunakan untuk mengembangkan kosakata siswa. Ini bisa membantu siswa lebih termotivasi untuk mengingat kata-kata, daripada mereka terima dari guru atau buku teks (siswa bisa belajar dengan mudah). Oleh karena itu, penulis merekomendasikan kepada siswa untuk menggunakan teknik duduk panas sebagai teknik untuk meningkatkan kemampuan mereka dalam kosakata bahasa Inggris

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Effect; hot seating technique; technique; vocabulary size; ukuran kosakata; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 11 Jul 2017 08:57
Last Modified: 11 Jul 2017 08:57
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/611

Actions (login required)

View Item View Item