Analysis of speaking problems in online english presentation during covid-19 pandemic

Yusuf, Muhammad (2022) Analysis of speaking problems in online english presentation during covid-19 pandemic. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
SKRIPSI Muhammad Yusuf & 1701121227.pdf

Download (2MB)

Abstract

Speaking is one way to convey information to others, for those speaking skills are the main skills that need to be learned in English. To master English speaking skills, it is necessary to have sufficient habituation and practice to use English actively. A class presentation is one way to provide speaking training to students so that they are accustomed to using English in their daily lives However, due to Covid-19 all learning activities are online through the platform, including the presentation class. Because teaching and learning proses is done online the researcher interesting to analysis students speaking problems in online presentations during covid-19 pandemic.

The present research aims to investigate students' English-speaking problems in online English presentations during the covid-19 pandemic. In addition to finding problems with speaking English, this research also investigated the causes of students' speaking problems.

This research used qualitative case study research, data taken from checklist observations, questionnaires and semi-structured interviews obtained from eight participants. Data were analyzed using Nvivo 12 software to process data effectively and efficiently. Based on the observations made, it was found that 8 participants were suitable and agreed to participate in this research.

The findings of this study indicate that the participants experienced two types of problems, namely linguistic problems and psychological problems. Linguistic problems faced by the participants were lack of vocabulary, pronunciation errors, and lack of grammar when speaking in online English presentations during the covid-19 pandemic. Then the psychological problems faced by students are shyness, anxiety, and nervousness which also make it difficult to speak English in online presentations. Then the causes of the problems that the participants face are lack of practice, an unsupportive environment, and mother tongue.

ABSTRAK (Indonesia)

Berbicara merupakan salah satu cara untuk menyampaikan informasi kepada orang lain, untuk itu keterampilan berbicara merupakan keterampilan utama yang perlu dipelajari dalam bahasa Inggris. Untuk menguasai keterampilan berbicara bahasa Inggris, diperlukan pembiasaan dan latihan yang cukup untuk menggunakan bahasa Inggris secara aktif. Presentasi kelas adalah salah satu cara untuk memberikan pelatihan berbicara kepada siswa agar mereka terbiasa menggunakan bahasa Inggris dalam kehidupan sehari-hari. Namun, karena Covid-19 semua kegiatan pembelajaran dilakukan secara online melalui platform, termasuk kelas presentasi. Dikarenakan proses belajar mengajar dilakukan secara online, peneliti tertarik untuk menganalisis masalah berbicara siswa dalam presentasi online saat pandemic covid-19

Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki masalah berbicara inggris siswa dalam presentasi bahasa inggris online saat covid-19 pandemic. Selain menemukan masalah dalam berbicara bahasa Inggris, penelitian ini juga menyelidiki penyebab masalah berbicara siswa.

Penelitian ini menggunakan penelitian kualitative study kasus, data diambil dari observasi cheklist, angket dan juga wawancara semi struktur yang diperoleh dari delapan peserta. Data dianalisis menggunakan Nvivo 12 software untuk mengolahan data dengan efektif dan efesien.

Temuan penelitian ini menunjukkan bahwa partisipan mengalami dua jenis masalah, yaitu masalah linguistik dan masalah psikologis. Masalah linguistik yang dihadapi peserta adalah kurangnya kosakata, kesalahan pengucapan, dan kurangnya tata bahasa saat berbicara dalam presentasi bahasa Inggris online selama pandemi covid-19. Kemudian masalah psikologis yang dihadapi siswa adalah rasa malu, cemas, dan gugup yang juga membuat sulit berbicara bahasa Inggris dalam presentasi online. Kemudian penyebab kendala yang dihadapi peserta adalah kurangnya latihan, lingkungan yang tidak mendukung, dan bahasa ibu.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 31 Jan 2024 02:57
Last Modified: 31 Jan 2024 02:57
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/5302

Actions (login required)

View Item View Item