The effect of two dimension motion picture on students’ vocabulary mastery

Milah, Milah (2022) The effect of two dimension motion picture on students’ vocabulary mastery. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
SKRIPSI MILAH & 1701121222.pdf

Download (3MB)

Abstract

This research departed from the problems that occurred in SMPN 4 Satap Murung. That is have difficulties faced by students in learning English, especially in mastering of vocabulary. There are some students who still have difficulty understanding what they read, and also have difficulty expressing their ideas using a foreign language due to their lack of vocabulary mastery.

This study aims to determine how the level of understanding of students’ English vocabulary mastery by used the effect of two dimension motion picture on students’ vocabulary mastery at Seventh Grader of SMPN 4 Satu Atap Murung. This study aimed to measure that the students who taught using the effect of two dimension motion picture effects provide higher vocabulary mastery or not than those who are taught without using Two-Dimensional motion picture.

The research used is a quasi-experimental design. The quasi-experiment aims to investigate cause and effect between research objects. The instrument used is a test. The questions are given in the form of multiple choice, consisting of 50 items of vocabulary variations. Then the researcher designed a lesson plan, treated and calculated the students' scores through pre-test and post-test. The population used in this study was class VII SMPN 4 Satu Atap Murung Raya totaling 50 students.

Based on the results of the analysis, the two-tailed ttest significance was lower than alpha 0.05 or 0.001 < 0.05. Meanwhile, based on manual calculations, it was found that the ttes value was higher than the ttable value at a significance level of 5% or 3.5 > 2.01. So it can be concluded that teaching vocabulary using The Effect Of Two Dimension Motion Picture provides students with higher mastery of English vocabulary.

ABSTRAK

Penelitian ini berangkat dari permasalahan yang terjadi di SMPN 4 Satap Murung. Yaitu kesulitan-kesulitan yang dihadapi siswa dalam mempelajari bahasa Inggris, khususnya dalam penguasaan kosakata. Ada beberapa siswa yang masih kesulitan memahami apa yang mereka baca, dan juga kesulitan mengungkapkan ide mereka menggunakan bahasa asing karena kurangnya penguasaan kosakata.

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana tingkat pemahaman penguasaan kosakata bahasa Inggris siswa dengan menggunakan Pengaruh film dua dimensi Terhadap Penguasaan Kosakata Siswa Kelas VII SMP 4 Satap Murung. Penelitian ini bertujuan untuk mengukur bahwa siswa yang diajar menggunakan Efek Animasi Flash Dua Dimensi memberikan penguasaan kosakata yang lebih tinggi atau tidak dibandingkan mereka yang diajar tanpa menggunakan Animasi Flash Dua Dimensi.

Penelitian yang digunakan adalah quasi-experimental design. Eksperimen semu bertujuan untuk menyelidiki sebab dan akibat antara objek penelitian. Instrumen yang digunakan adalah tes. Soal diberikan dalam bentuk pilihan ganda, terdiri dari 50 item variasi kosakata. Kemudian peneliti merancang RPP, memperlakukan dan menghitung nilai siswa melalui pre-test dan post-test. Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah siswa kelas VII SMPN Satap Murung Raya yang berjumlah 50 siswa.

Berdasarkan hasil analisis, signifikansi uji t dua arah lebih rendah dari alpha 0,05 atau 0,001 < 0,05. Sedangkan berdasarkan perhitungan manual didapatkan nilai ttes lebih tinggi dari nilai ttabel pada taraf signifikansi 5% atau 3,5 > 2,01. Jadi dapat disimpulkan bahwa pengajaran kosakata menggunakan The Effect Of Two Dimension Flash Animation memberikan siswa penguasaan kosakata bahasa Inggris yang lebih tinggi.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan bahasa inggris; penguasaan kosa kata
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 31 Jan 2024 02:53
Last Modified: 31 Jan 2024 02:53
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/5301

Actions (login required)

View Item View Item