Correlation of english language learners e-learning anxiety, e-learning readiness toward e-learning achievement

Jenuri, Jenuri (2022) Correlation of english language learners e-learning anxiety, e-learning readiness toward e-learning achievement. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
SKRIPSI JENURI - 1701121232.pdf

Download (1MB)

Abstract

The era of Covid19 pandemic is where the online learning appears as an alternative learning method. the spread of virus makes reguler education stopping the face to face learning.

this study aimed to find out the relationship between anxiety, readiness, and achievement in online learning.
Also, this research was conducted by using correlational study. The participants of this research were the 3rd semester of students 2018 (sixth-semester students), 2019 (fourth-semester students), and 2020 (second-semester students) generation. The data were gathered through secondary data and questionnaire.

findings in this study directly explained in the analysis that readiness and achievement showed no significant association, anxiety and achievement showed no significant association and also the analysis of three variables between readiness, anxiety, and achievement showed no significant association.

ABSTRAK

Era pandemi Covid19 adalah di mana pembelajaran daring muncul sebagai metode pembelajaran alternatif. penyebaran virus membuat pendidikan reguler menghentikan pembelajaran tatap muka.

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara kecemasan, kesiapan, dan pencapaian dalam pembelajaran online.

Juga, penelitian ini dilakukan dengan menggunakan studi korelasional. Peserta penelitian ini adalah mahasiswa semester 3 tahun 2018 (mahasiswa semester enam), tahun 2019 (mahasiswa semester empat), dan tahun 2020 (mahasiswa semester dua). Data dikumpulkan melalui data sekunder dan kuesioner.
Temuan dalam penelitian ini secara langsung dijelaskan dalam analisis bahwa kesiapan dan pencapaian tidak menunjukkan hubungan yang signifikan, kecemasan dan pencapaian tidak menunjukkan hubungan yang signifikan dan juga analisis tiga variabel antara kesiapan, kecemasan, dan pencapaian tidak menunjukkan hubungan yang signifikan.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Model Pembelajaran; Pendidikan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 31 Jan 2024 02:43
Last Modified: 31 Jan 2024 02:43
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/5299

Actions (login required)

View Item View Item