Assessing students’ writing ability in a narrative text

Anggi Kristiana, Wardana (2022) Assessing students’ writing ability in a narrative text. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
SKRIPSI Anggi Kristiana Wardana - 11701121163.pdf

Download (1MB)

Abstract

Assessing writing is one of the most problematic in language testing because good writing are so sought after by master of higher education and many institutions are require. The teachers should spend a lot of time to making sure that their writing assessment are correct and reliable.

This study is based on the needs to know the students’ writing ability in a narrative text of the fourth semester students of English Education at State Islamic Institute of Palangka Raya.

This study was used a quantitative method with a retrospective evaluation research. The total number of population in this study were 112 students. The sample elected were 40 students. The instrumen in this study was used a writing test which distributed as online by using Google Form.

The data were analyzed by Ms. Excel using SPSS, the result showed that the students have good writing ability in a narrative text. The mean score achieved was 81.31. It was in the good category. But, there were 3 students categorized into poor and fair. This result is in line with the assessing students’ ability in a narrative text by using scoring rubric that available in this study.

ABSTRAK

Menilai tulisan adalah salah satu permasalahan terbesar dalam tes bahasa karena tulisan yang baik didapatkan oleh pendidikan tinggi dan dibutuhkan oleh banyak institusi. Para guru harus meluangkan banyak waktu untuk memastikan bahwa penilaian tulisan itu benar dan dapat diandalkan.

Penelitian ini berdasarkan kebutuhan utuk mengetahui kemampuan siswa dalam menulis sebuah teks naratif pada siswa semester 4 Pendidikan Bahasa Inggris di Institut Agama Islam Negeri Palangka Raya.

Penelitian ini menggunakan metode kantitatif dengan penelitian evaluasi retrospeksi. Dengan jumlah populasi di penelitian ini sebanyak 112 siswa. Dan sample yang dipilih sebanyak 40 siswa. Instrumen pada penelitian ini menggunakan tes menulis yang didistribusikan secara online melalui Google Form.

Data dianalisis menggunakan Ms. Excel dan SPSS, hasil menunjukan bahwa siswa memiliki kemampuan yang baik dalam menulis teks naratif. Nilai rata-rata yang didapat adalah 81.31. itu berada dalam kategori yang baik. Tetapi, ada 3 siswa berada dalam kategori rendah dan sedang. Hasilnya selaras dengan kemampuan siswa dalam menulis teks naratif dengan menggunakan rubrik penilaian yang tersedia dalam penelitian ini.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 31 Jan 2024 02:26
Last Modified: 31 Jan 2024 02:26
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/5296

Actions (login required)

View Item View Item