Teacher’s beliefs and practices on teaching speaking using english songs

Adela, Oktami (2022) Teacher’s beliefs and practices on teaching speaking using english songs. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
SKRIPSI Adela Oktami 1801121298.pdf

Download (2MB)

Abstract

In education, there is an interaction between teachers and students, the position of teachers use methods teachers' beliefs are essential because they understand how the way of teaching but it is a technique of teachers' beliefs on use media for delivering learning material.

The purpose of this research about the teachers’ beliefs on teaching speaking using English songs, teachers’ plans prepared before starting to teach using English songs, the process of teaching, and teachers assess students after teaching using English songs.

This research used the Qualitative paradigm research method and design of this research was a case study. This study's subjects were two English teachers at SMPN 3 Tewang Sangalang Garing. The instrument in this study were; observations (field-note) Questionnaire and interview with the English teachers. The data were analyzed by reducing, analyzing, and concluding.

This research found the teacher believes in the use of English song media,1) Teachers also believe that the use of English song media is very effective, but they also claim that all the media used are very effective, it's just that there are differences when using song media and not. 2) Teachers’ also face difficulties and challenges in using the song media because of the limited school facilities. 3) it is clear from how the teacher applies it during the learning process in the classroom, can concluded the teachers’ process used three stages (a) opening, (b) main activity, and (c) closing. It was found that using the media song students became more enjoy, happy, not bored in class, easier to understand explanations and able to speak more fluently. 4) Then the repetition employed in the on-process activities. And Using gestures or feelings can assist the students in the learning process.

ABSTRAK

Dalam pendidikan terjadi interaksi antara guru dan siswa, kedudukan guru menggunakan metode keyakinan guru sangat penting karena mereka memahami bagaimana cara mengajar tetapi itu adalah teknik keyakinan guru dalam menggunakan media untuk menyampaikan materi pembelajaran.

Tujuan dari penelitian ini tentang keyakinan guru dalam mengajar berbicara menggunakan lagu bahasa Inggris, rencana guru yang disiapkan sebelum mulai mengajar menggunakan lagu bahasa Inggris, proses pengajaran, dan guru menilai siswa setelah mengajar menggunakan lagu bahasa Inggris.

Penelitian ini menggunakan metode penelitian paradigma Kualitatif dan desain penelitian ini adalah studi kasus. Subjek penelitian ini adalah dua orang guru bahasa Inggris di SMPN 3 Tewang Sanggalang Garing. Instrumen dalam penelitian ini adalah; observasi (catatan lapangan) Kuesioner dan wawancara dengan guru bahasa Inggris. Analisis data dilakukan dengan cara mereduksi, menganalisis, dan menyimpulkan.

Penelitian ini menemukan bahwa guru percaya dengan penggunaan media lagu bahasa Inggris,1) Guru juga percaya bahwa penggunaan media lagu bahasa Inggris sangat efektif, tetapi mereka juga mengklaim bahwa semua media yang digunakan sangat efektif, hanya saja ada perbedaan ketika menggunakan media lagu dan tidak. 2) Guru juga menghadapi kesulitan dan tantangan dalam menggunakan media lagu karena keterbatasan fasilitas sekolah. 3) terlihat jelas dari bagaimana guru menerapkannya selama proses pembelajaran di kelas, dapat disimpulkan proses guru menggunakan tiga tahap (a) pembukaan, (b) kegiatan utama, dan (c) penutup. Ditemukan bahwa dengan menggunakan media lagu siswa menjadi lebih enjoy, senang, tidak bosan di kelas, lebih mudah memahami penjelasan dan mampu berbicara lebih lancar. 4) Kemudian pengulangan digunakan dalam kegiatan on-process. Dan menggunakan gerak tubuh atau perasaan dapat membantu siswa dalam proses belajar.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris; Keterampilan berbicara
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 30 Jan 2024 07:20
Last Modified: 30 Jan 2024 07:20
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/5295

Actions (login required)

View Item View Item