The implementation of distance learning at the englishclasses during the covid-19 pandemic

Rizkia, Putri Nurjanah Assyfa (2022) The implementation of distance learning at the englishclasses during the covid-19 pandemic. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
SKRIPSI Putri Nurjanah AR -1701121175.pdf

Download (1MB)

Abstract

Distance Learning is a learning process that is carried out remotely through the use of various communication media. distance learning (PJJ) is held with the help of various information and communication technologies (ICT) to facilitate student learning during the current COVID-19 pandemic. The obstacles for students in distance learning do not rule out the possibility that Distance Learning (PJJ) uses internet access as an educational infrastructure facility, so from the implementation of distance learning organized by the government in the form of free internet to all schools in Indonesia to make it easier to connect students and teachers in the virtual learning process.

The aims of this research are: (1). Implementation of distance learning in English Class during COVID-19 (2). Obstacles in implementing distance learning in English Classes during the COVID-19 Pandemic

This study used to descriptive qualitative research methods. Data collection techniques used are interviews and documentation. The validity of the data obtained through triangulation in other words, other researchers can re-check their findings by comparing various sources, methods, or theories. Researcher can do this by submitting interviews to resource persons during the COVID-19 pandemic through applications, namely using Google and Whatsapp forms for data.

The results showed that: 1) The application of distance learning was carried out as an alternative to learning during the COVID-19 pandemic by adjusting to the situation and condition of the parents. 2) There are obstacles in the distance learning process, therefore the government provides free internet quotas to schools to students to ease the economy during the COVID-19 pandemic.

ABSTRAK

Pembelajaran Jarak Jauh adalah proses belajar yang dilakukan secara jarak jauh melalui penggunaan berbagai media komunikasi. Pembelajaran jarak jauh (PJJ) diselenggarakan dengan bantuan beragam teknologi informasi dan komunikasi (TIK) untuk mempermudah belajar siswa pada masa pandemic COVID-19 yang saat ini terjadi. Adapun kendala siswa dalam pembelajaran jarak jauh ini tidak menutup kemungkinan bahwa Pembelajaran Jarak Jauh ( PJJ) menggunakan akses internet sebagai sarana prasarana pendidikan, maka dari itu penerapan pembelajaran jarak jauh yang di selenggarakan oleh pemerintah memberikan berupa internet gratis keseluruh sekolah diindonesia untuk mempermudah menghubungkan siswa dan guru dalam proses belajar secara virtual.

Tujuan dari penelitian ini adalah: (1). Penerapanpembelajaran jarak jauh di Kelas Bahasa Inggris selama COVID-19 (2).Kendala penerapan pembelajaran jarak jauh di Kelas Bahasa Inggris selama Pandemi COVID-19

Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif deskriftif. Teknik pengumpulan data yang digunakan yaituwawancara dan dokumentasi. Validitas data diperoleh melalui triangulasi dengan kata lain peneliti dapat mengecek kembali temuannya dengan membandingan berbagai sumber, metode, atau teori. Peneliti dapat melakukannya dengan mengajukan interview kepada narasumber yang pada masa pandemic COVID-19 melalui aplikasi yaitu menggunakan Google form dan Whatsapp untuk mendapatkan data.

Hasil penelitian menunjukan bahwa: 1) Penerapan pembelajaran jarak jauh dilaksanakan sebagai alternatif pembelajaran selama pandemi COVID-19 dengan menyesuaikan dengan situasi dan kondisi orang tua. 2) Terdapat kendala dalam proses pembelajaran jarak jauh maka dari itu pemerintah memberikan kuota internet gratis kesekolah kepada siswa untuk meringankan perekonomian dimasa pandemic COVID-19.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris; Pembelajaran jarak jauh
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 30 Jan 2024 06:53
Last Modified: 30 Jan 2024 06:53
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/5293

Actions (login required)

View Item View Item