The use of social media on the students’ speaking performance

Shafrina, Dina (2021) The use of social media on the students’ speaking performance. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Dina Shafrina - 1401120950.pdf

Download (1MB)

Abstract

Social media is as the tool to help the students learning English in this modern era. So, as the teacher also should understand about kinds of application that can be used to help the students learn English. This study is really important to be disscussed because many application in social media that can be used to learn English, especially special application to help the learners study about speaking skills, because speaking is the important thing in learning English language.

The aim of this research was to find out the social media applied on the students’ speaking performance and to know the impementation the use of social media on the students’ speaking performance in English learning especially at IAIN Palangka Raya.

This study used descriptive qualitative design by using phenomenology method. This study used collecting data procedures techniques ; interview and documentation. Subject of the study were the English students of fifth semester with Public Speaking courses at IAIN Palangka Raya and took five students for interview. This study used the purposive sampling technique. All the data were analyzed by using some procedures ; coding, data reduction, data display and conclusion.

The results of the study show that students have applied the social media they normally use to their speaking performance through social media in the form of Youtube, Instagram, WhatsApp and Facebook for improving their speaking skill. And can help the students in learning English for comunication, discussion, interaction, and doing or submitting the assignment.

Abstract

Media sosial adalah sebagai alat untuk membantu siswa belajar bahasa Inggris di era modern ini. Jadi, sebagai guru juga harus memahami tentang macam-macam aplikasi yang dapat digunakan untuk membantu siswa belajar bahasa Inggris. Kajian ini sangat penting untuk dibahas karena banyak aplikasi di media sosial yang dapat digunakan untuk belajar bahasa Inggris, terutama aplikasi khusus untuk membantu pembelajar belajar tentang keterampilan berbicara, karena berbicara merupakan hal yang penting dalam belajar bahasa Inggris.

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui penerapan media sosial terhadap penampilan berbicara siswa dan untuk mengetahui penerapan penggunaan media sosial pada penampilan berbicara siswa dalam pembelajaran bahasa Inggris, khususnya di IAIN Palangka Raya.

Penelitian ini menggunakan desain kualitatif deskriptif dengan menggunakan metode fenomenologi. Penelitian ini menggunakan teknik prosedur pengumpulan data; wawancara dan dokumentasi. Subjek penelitian adalah mahasiswa Bahasa Inggris semester lima mata kuliah Public Speaking di IAIN Palangka Raya dan mengambil lima mahasiswa untuk di wawancara. Penelitian ini menggunakan teknik purposive sampling. Semua data dianalisis dengan menggunakan beberapa prosedur; pengkodean, reduksi data, tampilan data dan kesimpulan.

Hasil penelitian menunjukkan bahwa mahasiswa telah menerapkan media sosial yang biasa mereka gunakan dalam penampilan berbicara melalui media sosial berupa Youtube, Instagram, WhatsApp dan Facebook untuk meningkatkan keterampilan berbicara mereka. Serta dapat membantu siswa dalam belajar bahasa Inggris untuk berkomunikasi, diskusi, interaksi, dan mengerjakan atau menyerahkan tugas.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Speaking; Speaking Performance; Social Media
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com
Date Deposited: 28 Dec 2022 09:22
Last Modified: 28 Dec 2022 09:22
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/4453

Actions (login required)

View Item View Item