Mochtar, M. Haris Juswanda (2021) The effect of using chain drill technique toward students' speaking ability. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
M. Haris Joswanda Moctar -1601121139.pdf Download (2MB) |
Abstract
This research departed from the problems that occurred in SMP N 1 Petak Bahandang, that is have difficulties faced by students in learning English, especially in speaking learning, the inaccurate learning method in learning was the cause of the difficulty of students understanding English.
This study aimed as finding out how to improve students speaking skill using Chain Drill technique method on the speaking ability of class IX students in the speaking class of SMP N 1 Petak Bahandang. This study was aimed to investigated “the effect of the using Chain Drill technique method on the speaking ability of class IX students in the speaking class of SMP N 1 Petak Bahandang”.
In this research, the reseracher conducted quantitative approach with quasi experimental design. The researcher designed lesson plans, gave treatment, and observed students' scores with pre-test and post-test. This study used an experimental class research using the control class and experimental class. The sample of this study was the second semester class students of SMP N 1 Petak Bahandang in the academic year 2019/2020 (class IXA and IXB). Class IXA consisted of 12 students as the experimental class, while class IXB consisted of 12 students as the control class. The instrument used was a test. The test consists of pre-test and post-test.
Based on the results of the data analysis of the test results, it was found that most students in the experimental class got a score of 72.08 higher than the score of the control class, namely 58.75. This shows that student achievement greatly improved after receiving the treatment.
Abstract
Penelitian ini diangkat dari permasalahan yang terjadi di SMP N 1 Petak Bahandang, yaitu kesulitan yang dihadapi siswa dalam pembelajaran bahasa Inggris khususnya dalam pembelajaran speaking, metode pembelajaran yang tidak tepat menjadi penyebab sulitnya pemahaman siswa dalam pelajaran bahasa Inggris.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana cara meningkatkan kemampuan berbicara siswa dengan metode Chain Drill siswa kelas IX di kelas berbicara siswa SMP N 1 Petak Bahandang. Penelitian ini juga bertujuan untuk mengetahui pengaruh penggunaan metode teknik chain drill terhadap kemampuan berbicara siswa kelas IX berbicara di SMP N 1 Petak Bahandang.
Dalam penelitian ini peneliti melakukan pendekatan kuantitatif dengan desain kuasi eksperimental. Peneliti merancang RPP, memberikan perlakuan, dan mengamati nilai siswa dengan pre-test dan post-test. Penelitian ini menggunakan jenis penelitian kelas eksperimen dengan menggunakan kelas kontrol dan kelas eksperimen. Sampel penelitian ini adalah siswa kelas semester dua SMP N 1 Petak Bahandang tahun pelajaran 2019/2020 (kelas IXA dan IXB). Kelas IXA terdiri dari 12 siswa sebagai kelas eksperimen, sedangkan kelas IXB terdiri dari 12 siswa sebagai kelas kontrol. Instrumen yang digunakan adalah tes yang terdiri dari pre-test dan post-test.
Berdasarkan dari hasil analisis data tes diketahui bahwa siswa pada kelas eksperimen memperoleh nilai rata-rata 72,08, itu lebih tinggi dari pada skor kelas kontrol yaitu 58,75. Hal ini menunjukkan bahwa kemampuan berbicara siswa meningkat pesat setelah menerima perlakuan.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Speaking; Quasi Experimental Design; Chain Drill Technique; |
Subjects: | 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL) |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com |
Date Deposited: | 27 Dec 2022 09:03 |
Last Modified: | 27 Dec 2022 09:03 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/4443 |
Actions (login required)
View Item |