Students'perception on the use of animated videos with english subtitles in a foreign language listening class

Fatma, Dijah (2021) Students'perception on the use of animated videos with english subtitles in a foreign language listening class. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Dijah Fatma - 1701121204.pdf

Download (2MB)

Abstract

Advances in technology have made the language learning system have several media that are quite sophisticated, such as learning to listen to foreign language using media that helps the learning process using video.

The study was aimed to describe the perception of the student of English education using animated videos with English subtitles in listening classes and to describe the obstacles for the student while using animated videos with English subtitles to the listening learning process.

The researcher conducted this study using the case study method. In this research, there were six students as the subject. The researcher has selected the student based on some criteria that relate to this study.

Based on the result of the study, the student believed that using animated video with English subtitles is very useful and necessary. Furthermore, the use of animated videos with English subtitles can give a contribution to students’ listening skills, vocabulary, structure, and grammar with the help of English subtitles. The students’ problems when watching the animated video with English subtitles were unfamiliar with pronunciation, lack of vocabulary, and the speakers in the video being too fast and the pronunciation is not clear so they don't understand what is being said. The researcher concluded that the use of animated video with English subtitles is also one of the advantages of this research. Although, watched to animated video with English subtitles is not easy too, but if the student was able to understand and learn a listening skill from this media, it will give the students more knowledge, and of course, they can improve new vocabulary, structure, and grammar, pronunciation from this learning media.

Abstract

Kemajuan teknologi membuat sistem pembelajaran bahasa memiliki beberapa media yang cukup canggih, seperti pembelajaran mendengarkan bahasa asing dengan menggunakan media yang membantu proses pembelajaran menggunakan video.

Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan persepsi siswa pendidikan bahasa Inggris menggunakan video animasi dengan teks bahasa Inggris di kelas mendengarkan dan untuk mendeskripsikan hambatan siswa saat menggunakan video animasi dengan teks bahasa Inggris untuk proses pembelajaran mendengarkan.

Peneliti melakukan penelitian ini dengan menggunakan metode studi kasus. Dalam penelitian ini ada enam siswa sebagai subjek. Peneliti telah memilih siswa berdasarkan beberapa kriteria yang berhubungan dengan penelitian ini.

Berdasarkan hasil penelitian, siswa percaya bahwa menggunakan video animasi dengan teks bahasa Inggris sangat berguna dan perlu. Selanjutnya, penggunaan video animasi dengan teks bahasa Inggris dapat memberikan kontribusi terhadap keterampilan mendengarkan siswa, kosa kata, struktur dan tata bahasa dengan bantuan teks bahasa Inggris. Masalah siswa saat menonton video animasi dengan subtitle bahasa Inggris adalah kurang familiar dengan pengucapan, kurangnya kosakata, dan pembicara dalam video terlalu cepat dan pengucapannya tidak jelas sehingga mereka tidak mengerti apa yang dikatakan. Peneliti menyimpulkan bahwa, penggunaan video animasi dengan subtitle bahasa Inggris juga menjadi salah satu kelebihan dari penelitian ini. Meskipun menonton video animasi dengan subtitle bahasa Inggris juga tidak mudah, tetapi jika siswa dapat memahami dan mempelajari keterampilan mendengarkan dari media ini, itu akan memberi siswa lebih banyak pengetahuan, dan tentu saja, mereka dapat meningkatkan kosakata baru, struktur dan tata bahasa, pengucapan dari media pembelajaran ini.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Listening Skill; Animated Video; English Subtitle
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130201 Creative Arts, Media and Communication Curriculum and Pedagogy
13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com
Date Deposited: 08 Dec 2022 08:11
Last Modified: 08 Dec 2022 08:11
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/4384

Actions (login required)

View Item View Item