Rachmiati, Desy (2021) The use of British Broadcasting Corporation (BBC) podcast in EFL students' listening skill in IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Desy Rachmiati - 1701121196.pdf Download (1MB) |
Abstract
A podcast is a digital multimedia file that can be downloaded to a portable media player, phone, or other device via the internet. One of the audio podcasts that can be used in learning listening is British Broadcasting Corporation (BBC) podcast.
The objectives of the study are: (1) to describe the contribution of using British Broadcasting Corporation (BBC) podcast in EFL students’ listening skill in IAIN Palangka Raya (2) to describe the reasons of the lecturers using British Broadcasting Corporation (BBC) podcast in listening class in IAIN Palangka Raya (3) to describe the problems in using British Broadcasting Corporation (BBC) podcast in EFL students’ listening skill in IAIN Palangka Raya.
The type of this study was a qualitative approach. The data was taken from interview and documentation. Eight EFL students and two lecturers in IAIN Palangka Raya were the informants of this research. Then, the object of this study was the use of British Broadcasting Corporation (BBC) podcast in EFL students’ listening skill in IAIN Palangka Raya. They were determined by some of criteria, such as: ever-used BBC podcast in learning & teaching listening, had a high score in listening skill and active students in listening class.
The findings of this study show some points as follows: (1) The use of British Broadcasting Corporation (BBC) podcast give positive contribution to students’ listening skill, vocabularies and make the students familiar with British accent (2) The lecturers used British Broadcasting Corporation (BBC) podcast because there more knowledge in the content of BBC podcast, it is a potential tool, can support language learning, make positive also significantly different in students’ listening comprehension, can improve students’ motivation in learning English, and can learn British accent from this podcast. (3) The problems in using the BBC podcast faced by the students were unfamiliar pronunciation, lack of vocabularies, and the speaker who spoke fast. For the lecturers, the problems were students’ difficulties in listening to what the speaker says, the students’ limited vocabularies, the podcast consume a lot of time, it is not easy to search for appropriate podcast according to the syllabus, sometimes the information is incomplete, and the tool doesn’t work properly.
Abstract
Podcast adalah file multimedia digital yang dapat diunduh ke pemutar media portabel, telepon, atau perangkat lain melalui internet. Salah satu podcast audio yang bisa digunakan dalam pembelajaran listening adalah podcast British Broadcasting Corporation (BBC).
Tujuan dari penelitian ini adalah : (1) untuk mendeskripsikan kontribusi dari pengunaan podcast British Broadcasting Corporation (BBC) pada keterampilan mendengarkan mahasiswa EFL di IAIN Palangka Raya (2) untuk mendeskripsikan alasan dosen menggunakan podcast British Broadcasting Corporation (BBC) pada kelas listening di IAIN Palangka Raya (3) untuk mendeskripsikan permasalahan dalam penggunaan podcast British Broadcasting Corporation (BBC) dalam keterampilan mendengarkan mahasiswa EFL di IAIN Palangka Raya.
Jenis penelitian ini adalah pendekatan kualitatif. Data diperoleh dari wawancara dan dokumentasi dengan delapan mahasiswa EFL dan dua dosen di IAIN Palangka Raya sebagai subjeknya. Objek penelitian ini adalah penggunaan podcast British Broadcasting Corporation (BBC) pada keterampilan mendengarkan mahasiswa EFL di IAIN Palangka Raya. Mereka diambil dengan beberapa kriteria, seperti: pernah menggunakan podcast BBC dalam belajar dan mengajar keterampilan mendengarkan, mempunyai nilai tinggi dalam keterampilan mendengarkan dan siswa aktif di dalam kelas keterampilan mendengarkan.
Temuan penelitian ini menunjukkan beberapa poin sebagai berikut: (1) penggunaan podcast British Broadcasting Corporation (BBC) memberikan kontribusi positif terhadap keterampilan mendengarkan, kosa kata dan membuat mahasiswa mengenal aksen Inggris (2) dosen menggunakan podcast British Broadcasting Corporation (BBC) karena ada lebih banyak pengetahuan dalam isi podcast BBC, itu adalah alat yang potensial, dapat mendukung pembelajaran Bahasa, membuat positif juga berbeda secara signifikan dalam pemahaman mendengarkan mahasiswa, dapat meningkatkan motivasi mahasiswa dalam belajar Bahasa Inggris, dan dapat belajar aksen Inggris dari podcast ini (3) permasalahan dalam penggunaan podcast BBC yang dihadapi siswa adalah pengucapan yang kurang familiar, kosa kata yang kurang, dan pembicara yang cepat. Bagi para dosen permasalahannya adalah kesulitan mahasiswa dalam mendengarkan apa yang pembicara katakan, kosa kata mahasiswa yang terbatas,
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | EFL Students; Listening Skill; Multimedia |
Subjects: | 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130201 Creative Arts, Media and Communication Curriculum and Pedagogy 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL) |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com |
Date Deposited: | 05 Dec 2022 07:02 |
Last Modified: | 05 Dec 2022 07:03 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/4348 |
Actions (login required)
View Item |