Students’ perceptions of the use of video as a medium of learning in speaking class

Soraya, Rika (2021) Students’ perceptions of the use of video as a medium of learning in speaking class. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
SKRIPSI RIKA SORAYA-1701121201.pdf

Download (1MB)

Abstract

Abstract

Video adalah salah satu teknologi yang bisa digunakan sebagai media belajar dan mengajar. Itu mengacu pada aktivitas pembelajaran Bahasa yang meminta siswa-siswa untuk menampilkan keterampilan atau kemampuan Bahasa yang sebenarnya di depan kamera. Itu bisa menjadi sebuah tantangan aktivitas untuk siswa sejak mereka diminta untuk secara langsung mengaktifkan Bahasa mereka.

Penelitian ini bertujuan untuk menemukan persepsi siswa terhadap penggunaan video sebagai sebuah media pembelajaran di kelas speaking. Penelitian ini fokus untuk mendeskripsikan menemukan persepsi siswa terhadap penggunaan video sebagai sebuah media pembelajaran di kelas speaking.

Metode kualitatif deskriptif digunakan dalam penelitian ini yang melibatkan lima belas siswa Pendidikan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya. Tiga kelas mengimplementasikan video sebagai media pembelajaran, peneliti memilih lima siswa disetiap kelas yang dipilih menggunakan teknik sampel purposive berdasarkan kriteria yang dibutuhkan. Pengumpulan data, peneliti menggunakan dua instrument yaitu interview dan dokumentasi. Hasil menunjukan persepsi siswa terhadap penggunaan video sebagai sebuah media pembelajaran di kelas speaking mempunyai hasil yang bagus. Kebanyakan siswa mengatakan penggunaan video sebagai sebuah media pembelajaran di kelas speaking adalah media yang efektif, fleksibel, dan sederhana. Itu juga bisa meningkatkan kemampuang berbicara siswa. Tetapi, beberapa siswa tidak menyetujui penggunaan video sebagai sebuah media pembelajaran di kelas speaking. Mereka menyebutkan video tidak efektif dalam peningkatan kelancaran berbicara dan tidak terlalu menantang.

ABSTRACT

A video is one of the technologies that can be used as a teaching and learning media. It refers to language learning activities which ask students to actually perform language skill or ability in front of camera. It can be a challenging activity for the students since they are asked to directly activate their language.

This Research aimed at findung out the students’ perceptions of the use of video as a medium of learning in speaking class. This research focused on describing the students’ perceptions of the use of video as a medium of learning in speaking class.

Descriptive qualitative method was used in this research which involved fifteen students of English Education IAIN Palangka Raya. Three classes implemented video as medium of learning, the researcher selected five students in each class which were chosen by using purposive sampling technique based on the criteria needed. Collecting the data, the researcher utilized two instruments which were interview and documentation. The result showed the students’ perceptions of the use of video as a medium of learning in speaking class had good result. Most students said the use of video as a medium of learning in speaking class was effective, flexible, and practice medium. It was also able to increase the students’ speaking skill. However, a few students disagreed the use of video as a medium of learning in speaking class. They mentioned video was ineffective in increasing speaking fluency and not too challenging.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Students’ Perceptions, Video, Speaking Class
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200102 Communication Technology and Digital Media Studies
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: fuah fuah marfuah
Date Deposited: 11 Nov 2022 09:07
Last Modified: 11 Nov 2022 09:07
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/4301

Actions (login required)

View Item View Item