Self directed english language learning through english subtitle in indonesia film 2017

Meryani, Siti (2021) Self directed english language learning through english subtitle in indonesia film 2017. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Siti Meryani - 1701121216.pdf

Download (2MB)

Abstract

Self directed in term personal development that a person chooses and achieves through his or her own efforts, utilizing any means in any setting at any time.

This study aimed (1) To know how do students perceive learn self directed English language learning through English subtitle in Indonesia film 2017 (2) To know students the difficulties of self directed English learning through English subtitle in Indonesia film 2017.The type of this study was a descriptive qualitative. The data was taken from interview and documentation. Eight students the second semester of English Education in the academic year 2020 at IAIN Palangka Raya were the informants of this research.

The object of this study was English subtitle in Indonesia film 2017. They were determined by some of criteria, such as: the students who have that watching Indonesia film 2017 with English subtitle, students who have learn vocabulary mastery of self directed through English subtitles in Indonesian films 2017the students that had a high score in vocabulary mastery ,the students who have sufficient time to be asked for information, the students who are still involved in the activities being researched, and active students in the second semester of English Education in the academic year 2020 at IAIN Palangka Raya.

The finding of this study show some points as follows: (1) Students view of Self directed English subtitle through English subtitle in Indonesia film 2017 are give positive impact to students increasing vocabulary and motivate to learn English, Useful activities of self directed English language learning through English subtitle in Indonesia film 2017 the process are, first they write new vocabulary from English subtitle in Indonesia film 2017 in special book or small book then their memorize the vocabulary, after that their making sentence from the vocabulary and the last their practically that sentences, Frequency of self directed English language through English subtitle in Indonesia film 2017 is very often (2) The difficulties of self directed English learning through English subtitle in Indonesia film 2017 are English Subtitles are the same as the English Subtitles previous scene, the timing of English subtitle text is quickly, and an error in typing the English subtitle.

ABSTRAK

Self-directed dalam istilah pengembangan pribadi yang dipilih dan dicapai seseorang melalui usahanya sendiri, dengan menggunakan segala cara dalam situasi apa pun dan kapan pun.

Tujuan dari penelitian ini adalah; (1) Untuk mengetahui bagaimana persepsi mahasiswa terhadap pembelajaran bahasa Inggris mandiri melalui subtitle bahasa Inggris dalam film Indonesia 2017 (2) Untuk mengetahui kesulitan mahasiswa dalam pembelajaran mandiri bahasa Inggris melalui subtitle bahasa Inggris di film Indonesia 2017. Jenis penelitian ini adalah sebuah pendekatan kualitatif.Data diambil dari wawancara dan dokumentasi.Delapan mahasiswa Pendidikan Bahasa Inggris semester II tahun ajaran 2020 di IAIN Palangka Raya menjadi informan dalam penelitian ini.

Objek penelitian ini adalah subtitle bahasa Inggris dalam film Indonesia 2017. Mereka ditentukan oleh beberapa kriteria, seperti: mahasiswa yang telah menonton film Indonesia 2017 dengan subtitle bahasa Inggris, siswa yang telah belajar penguasaan kosakata secara mandiri melalui Subtitel bahasa Inggris dalam film Indonesia 2017 siswa yang memiliki nilai penguasaan kosakata yang tinggi, siswa yang memiliki waktu yang cukup untuk dimintai informasi, siswa yang masih terlibat dalam kegiatan yang diteliti, dan siswa yang aktif di semester dua bahasa Inggris Pendidikan tahun ajaran 2020 di IAIN Palangka Raya.

Temuan penelitian ini menunjukkan beberapa poin sebagai berikut: (1) Pandangan mahasiswa tentang subtitle bahasa Inggris mandiri melalui subtitle bahasa Inggris dalam film Indonesia 2017 memberikan dampak positif bagi mahasiswa untuk meningkatkan kosakata dan motivasi untuk belajar bahasa Inggris, Kegiatan pembelajaran bahasa Inggris mandiri yang bermanfaat melalui subtitle bahasa Inggris di film Indonesia 2017 prosesnya adalah, pertama mereka menulis kosakata baru dari subtitle bahasa Inggris di film Indonesia 2017 di buku khusus atau buku kecil kemudian mereka menghafal kosakata, setelah itu mereka membuat kalimat dari kosakata dan terakhir mereka mempraktekkan kalimat itu , Frekuensi pembelajaran bahasa Inggris secara mandiri melalui subtitle bahasa Inggris di film Indonesia 2017 sangat sering (2) Kesulitan pembelajaran bahasa Inggris secara mandiri melalui subtitle bahasa Inggris di film Indonesia 2017 adalah Subtitle Inggris sama dengan adegan sebelumnya, pengaturan waktu Teks subtitle bahasa Inggris cepat, dan kesalahan dalam mengetik subtitle bahasa Inggris.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 31 Oct 2022 07:51
Last Modified: 31 Oct 2022 07:51
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/4269

Actions (login required)

View Item View Item