The differences of students motivation levels on learning english based on gender

Bimantara, Irfan Rinaldi (2021) The differences of students motivation levels on learning english based on gender. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Khusnul Safa'atul Laelatul Khasanah - 1604110080.pdf

Download (2MB)

Abstract

The research was aimed to measure the differences of students motivation levels on learning English based on gender at English Study Program State Islamic Institute of Palangka Raya.

The research was included in quantitative research with Descriptive Design. Data collection method that used was questionnaires from Sean Jose and International Journal of Applied Linguistics & English Literature. The sample was 30 2nd semester students of English Education Study Program at State Islamic Institute of Palangka Raya.

The researcher used Independent Sample T Test to analyze the data, and the result showed that there was significant differences between male and female students motivation. The results showed that the significant value was lower than alpha (<0.001 < 0.05), the mean of male students was 60.78 and female students was 76.42.

The research finding revealed that: 1) on average the learning motivation of female students is in the moderate category, 2) on average the learning motivation of male students is in the low category, and 3) there is a significant difference between the learning motivation between male and female students.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengukur perbedaan tingkat motivasi belajar bahasa Inggris berdasarkan jenis kelamin pada mahasiswa Program Studi Bahasa Inggris Institut Islam Negeri Palangka Raya.

Penelitian ini termasuk dalam penelitian kuantitatif dengan Desain Deskriptif. Dalam mengumpulkan data, peneliti menggunakan kuesioner yang diadopsi dari Sean Jose dan Jurnal Internasional Linguistik Terapan & Sastra Inggris . Sampel penelitian ini adalah 30 mahasiswa semester 2 Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris Institut Agama Islam Negeri Palangka Raya.

Peneliti menggunakan Independent Sample T Test untuk menganalisis data, dan analisis hasil penelitian menunjukkan bahwa ada perbedaan yang signifikan antara motivasi belajar antara mahasiswa laki-laki dan perempuan dengan nilai signifikansi lebih rendah dari alpha (<0,001 < 0,05), nilai rata-rata siswa laki-laki adalah 60,78 dan siswa perempuan adalah 76,42.

Hasil penelitian menunjukkan bahwa: 1) nilai rata-rata motivasi belajar mahasiswa perempuan berada pada kategori sedang, 2) nilai rata-rata motivasi belajar mahasiswa laki-laki berada pada kategori rendah, dan 3) terdapat perbedaan yang signifikan antara motivasi belajar mahasiswa laki-laki dan perempuan.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Motivasi ; Pendidikan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 28 Oct 2022 03:01
Last Modified: 28 Oct 2022 03:01
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/4260

Actions (login required)

View Item View Item